bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت تالاب‌های کشور گفت: تامین حق‌آبه تالاب‌ها برای احیای آنها در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است تا از تولید گرد و غبار محلی در مناطق مختلف کشور جلوگیری شود.
حمید ظهرابی در حاشیه بازدید از تالاب بین‌المللی کانی برازان مهاباد با بیان این‌که امسال با تاکید رئیس‌جمهوری مبنی بر حفظ و احیای تالاب ها، حق‌آبه آنها تامین می‌شود. بسیاری از تالاب‌های کشور در انتهای حوضه‌های آبخیز قرار دارد و برخی بهره‌برداران بالادستی به حق آبه تالاب‌ها تعدی می‌کنند. 
وی ادامه داد: امسال یک کارگروه ملی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری و دبیری سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای پیگیری برنامه‌های احیای تالاب‌ها تشکیل شده است. جلب مشارکت مردم برای جریان سازی‌های اجتماعی و توسعه فعالیت‌های بومی و محلی با هدف تامین حق آبه تالاب‌ها نیز در دستور کار قرار دارد. 

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص نقش مهم تالاب‌ها در اکوتوریسم خاطرنشان کرد: در سایه مدیریت جامع زیست‌محیطی از تالاب‌ها و سرمایه‌گذاری ادارات میراث فرهنگی می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری تالاب‌ها استفاده کرد و موجب توسعه اقتصادی منطقه شد. 
ظهرابی با اشاره به ضرورت حفظ تنوع زیستی تالاب‌ها تصریح کرد: 9 برنامه مدیریتی برای حفظ تنوع گونه‌های پرندگان و جلوگیری از انقراض آنها با مشارکت‌های مردمی آماده شده است.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب تالاب کانی برازان مهاباد در زمان حاضر، گفت: کمبود آب در انتهای تابستان و آلودگی منابع تغذیه کننده آب تالاب مهم‌ترین تهدیدهای این تالاب به شمار می‌رود.

نام:
ایمیل:
* نظر: