bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که گزارش تحقیق و تفحص صندوق به قوه قضائیه ارسال شده است، گفت: منتظریم قوه قضائیه با پیگیری‌هایی که انجام خواهد داد موارد تخلف را مشخص و متخلفان را وادار کند که حقوق بیت‌المال را به اعضا برگردانند.
سید محمد بطحایی در حاشیه افتتاحیه مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه باهنر برگزار شد، درباره نتیجه جلسه اخیر هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان و میانگین سودآوری اقتصادی صندوق و میزان سود توزیعی در میان فرهنگیان تصریح کرد: گزارش حسابرسی سال مالی قبل هنوز به تصویب نرسیده که بتوانم بر اساس آن سود امسال را اعلام کنم. تلاش می کنیم گزارش هرچه زودتر آماده شود و برآورد صورت های مالی به تصویب هیات امنا برسد و میزان سود توزیعی میان فرهنگیان مشخص شود.
وی با بیان این‌که بر اساس اولین برآورد صورت گرفته این سود حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که البته ابهاماتی وجود داشت و امیدواریم طی یک ماه آینده میزان سود توزیعی مشخص شود، گفت: در سال‌های مختلف میانگین سود صندوق ذخیره بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان بوده ولی امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

بطحایی در پاسخ به این‌که آیا بخشنامه کسر ۵ درصد حق عضویت صندوق همچنان برقرار است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بخشنامه کسر ۵ درصد به جهت افزایش توان سرمایه گذاری صندوق وضع و اجرا می‌شود. البته کاهش این سهم کاملا اختیاری است و معلمان مایل به افزایش سرمایه‌گذاری در صندوق می‌توانند این کار را انجام دهند و کسانی که موافق نباشند ۵ درصد کسر نخواهد شد و همان سه درصد از حقوقشان کم می‌شود. عضویت بازنشستگان نیز بر اساس بخشنامه صندوق قابل استمرار است، منتها بر اساس قانون دولت دیگر سهمی به بازنشستگان پرداخت نخواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این‌که آیا صندوق از عقد شرکت‌های خصوصی منع شده است یا خیر ؟ عنوان کرد: منعی وجود ندارد و صندوق ذخیره یک شرکت غیردولتی است و می‌تواند با رویه پیش‌بینی شده در قانون تجارت با هرشرکت دارای صلاحیت مشارکت کند و قرارداد ببندد و پیش از این هم این‌گونه بوده است.
بطحایی ادامه داد: صندوق ذخیره به عنوان یک بنگاه اقتصادی موظف است در جایی سرمایه‌گذاری کند که سودآوری بیشتری داشته باشد ولی اگر صندوق بنا به ملاحظاتی با شرکتی با سودآوری پایین‌تر قراردادی بست خلاف قانون عمل کرده است و مدیران وقت متخلف خواهند بود.

وی با اشاره به این‌که گزارش تحقیق و تفحص صندوق به قوه قضائیه ارسال شده است، گفت: منتظریم قوه قضائیه با پیگیری‌هایی که انجام خواهد داد موارد تخلف را مشخص و متخلفان را وادار کند که حقوق بیت‌المال را به اعضا برگردانند.

نام:
ایمیل:
* نظر: