bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سرمربی پرسپولیس برازجان در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
پرسپولیس برازجان که یکی از نمایندگان استان بوشهر در لیگ دسته 3 کشور است، با وجود مشکلاتی که در ابتدای فصل داشت، توانست با نتیجه‌گیری در نیم فصل دوم مسابقات، در این لیگ بماند. آن هم در حالی که مجموعه باشگاه با مشکلات زیادی دست و..
برای حفظ سهمیه، از هیچ تلاشی دریغ نکردیمبامداد جنوب- علی تنگستانی:
پرسپولیس برازجان که یکی از نمایندگان استان بوشهر در لیگ دسته 3 کشور است، با وجود مشکلاتی که در ابتدای فصل داشت، توانست با نتیجه‌گیری در نیم فصل دوم مسابقات، در این لیگ بماند. آن هم در حالی که مجموعه باشگاه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده بودند و حمایت‌ها هم به شکلی نبود که مسائلی مالی باشگاه رفع شود. امید فتحی که سرمربیگری این تیم را در این فصل از رقابت‌ها بر عهده داشت فصل سختی را سپری کرد و در نهایت توانست باشگاه را به هدف خود برساند. در همین رابطه با این مربی بومی گفت‌وگو کردیم تا از سختی‌های کارش در این فصل از رقابت‌ها باخبر شویم. 

با تحمل مشکلات زیاد توانستید، این سهمیه را حفظ کنید. در این مورد چه نظری دارید؟
از روز اول که امتیاز تیم را آقای آذربان خریده بود، هدف اصلی این بود که این تیم حفظ شود. با وجود این‌که مشکلات مالی زیاد بود ولی ما سعی کردیم به شکلی تیمی را ببنیدیم و کسب نتیجه کنیم که پرسپولیس فعلا در لیگ 3 باقی بماند که خدا را شکر توانستیم به این هدف برسیم. البته در مسائل مالی هم باید بگویم که مسوولان باشگاه به‌خاطر خرید این امتیاز چیزی حدود 150 میلیون خرج کرده بودند و از همان ابتدا به ما اعلام کرده بودند که توان بالای مالی ندارند که برای تیم هزینه زیادی کنند و اگر تیم امسال در لیگ دسته3 باقی ماند، در سال بعد توجه بیشتری به تیم خواهند داشت. به هر حال چیزی که در اینجا جای خوشحالی دارد، حفظ شدن این امتیاز باارزش بود.

با وجود کمبودهای فراوان، در مورد عملکرد بازیکنان در این فصل از رقابت‌ها چه نظری دارید؟
متاسفانه با شروع نیم فصل اول، بازیکنان زیادی را به‌دلیل مصدومیت از دست دادیم ولی ما مقصر این قضیه نبودیم، چراکه اولا تمرینات تیم دیر شروع شده بود و دوما بازیکنان که از تیم‌های دیگر استان به خدمت گرفته بودیم، با مصدومیت‌های کهنه وارد تیم شده بودند و همین مساله باعث شد نتوانیم از آنها استفاده کنیم. وضعیت به‌گونه‌ای بود که ما قبل از شروع بازی‌ها چهار بازیکن اصلی خود را به‌دلیل مصدومیت از دست داده بودیم. همین مساله باعث شد تا تا نتوانیم در نیم فصل اول بازی‌ها امتیازی زیاد کسب کنیم. کل امتیازات ما در این نیم فصل فقط 9 امتیاز بود که آمار خوبی به حساب نمی‌آمد. در نیم فصل دوم، خوشبختانه تعدادی از بازیکنان مصدوم تیم توانستند با حضور در تمرینات و کسب آمادگی، به کمک تیم بیایند. علاوه بر این، در همین مدت سعی کردیم که سه بازیکن نیز جذب کنیم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد. در نهایت در نیم فصل دوم بازی‌ها توانستیم 16 امتیاز کسب کنیم که اگر همین تعداد امتیاز را در نیم فصل اول جذب کرده بودیم، الان می‌توانستیم به لیگ دسته 2 کشور صعود کنیم ولی خوب به هر حال این اتفاق رخ نداد. البته باید به این‌ نکته توجه کرد که از نظر مالی هم وضعیت خوبی نداشتیم و به همین دلیل نمی‌توانستیم از همان ابتدا از بازیکن مورد نظرمان استفاده کنیم. وضعیت به‌گونه‌ای بود که بازیکن به تیم دیگری می‌رفت و در آنجا پولی می‌گرفت و بار دیگر به تیم ما برمی‌گشت. در کل از نتایج نیم فصل دوم بازی‌ها راضی هستیم. 

خوشبختانه در بازی‌های پرسپولیس برازجان، تماشاگران زیادی به ورزشگاه می‌آیند. حضور این تیم در لیگ دسته‌3 چه تاثیراتی در شهر برازجان داشته است؟
قبل از این‌که ما در مسابقات تیم‌داری کنیم، چند سالی بود که ورزشگاه برازجان خالی شده بود، در حالی‌که این ورزشگاه امکانات خوبی دارد این امکانات بدون حضور یک تیم در لیگ‌های کشوری نمی‌تواند مردم ما را سرگرم کند اما حالا وضعیت فرق کرده است، چراکه هر وقت پرسپولیس در این ورزشگاه بازی دارد، هواداران این تیم و مردم برازجان به ورزشگاه می‌آیند و از تیم محبوب خود حمایت می‌کنند. زمانی هم که تیم نتیجه لازم را می‌گرفت، هواداران با دلگرمی و خوشحالی زیادی نزد ما می‌آمدند و از ما تشکر می‌کردند. این اتفاقات خوب باعث می‌شود که آسیب‌های اجتماعی هم در شهر کاهش یابد. جوانان شهر حالا انرژی خود را برای حمایت از تیم پرسپولیس برازجان خرج می‌کنند و با خوشحالی از ورزشگاه خارج می‌شوند. به هر حال خرید این امتیاز، تاثیراتی مثبتی در شهر برازجان داشته است. 

آنطور که گفتید، مسوولان باشگاه اعلام کرده‌اند که از فصل بعد فعالیت‌های بیشتری برای حفظ تیم انجام می‌دهند اما در این بین، مسوولان شهرستان هم به وظایف خود عمل کردند، یا خیر؟ 
اگر بخواهم واقعیت را بگویم، مسوولان شهر که در راس آنها شورای شهر قرار دارد، خیلی دیر برای حمایت از تیم پرسپولیس برازجان دست به کار شدند ولی با وجود این آنها در این مدت همکاری خیلی خوبی با ما داشتند و هر جایی که می‌رفتیم آنها از ما حمایت کرده و ما را همراهی می‌کردند. ما به‌خاطر کارهایی که مشوولان شهر در حق پرسپولیس برازجان انجام دادند، از آنها تشکر می‌کنیم. مساله دیگری که در اینجا مطرح شد، مسائل مربوط به اسپانسر تیم است که باید این را پذیرفت که در استان ما اسپانسری وجود ندارد. همین که مسوولان شهر برای دیدن بازی‌های پرسپولیس به ورزشگاه می‌آیند و برای حل مشکلات پرسپولیس رایزنی می‌کنند، کار بزرگی است اما برای سال آینده ما از مسوولان شهر قول چندانی نگرفته‌ایم به جز شورای شهر برازجان که در این مدت نشان داده دیدگاه خوبی نسبت به ورزش دارد که قول داده از ما حمایت می‌کنند. من قبلا هم گفته‌ام که پرسپولیس تیم من نیست بلکه تیم شهر است و به همین دلیل باید از این تیم مردمی حمایت شود. حرف من این است که اگر این تیم به لیگ‌های بالاتر صعود کند، مطمئنا مردم شهر شور و شوق بیشتری خواهند داشت. 

و حرف پایانی؟
من باز هم از شما و رسانه خوب‌تان به‌خاطر این‌که در این مدت از تیم پرسپولیس برازجان حمایت کرده بودید و خبرهای تیم انعکاس می‌دادید، تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم که فرصتی ایجاد شود تا من هم به‌عنوان عضوی از مجموعه ورزش برازجان، تا آنجا که در توان است به شهرم خدمت کنم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: