bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
اجرای ناقص مصوبه اشتغال حداقل 50 درصدی بومی‌ها در صنایع نفت و گاز استان، همچنان بسیاری از بیکاران بومی خصوصا در شهرستان‌های جنوبی استان را پشت نوبت اشتغال نگاه داشته است.
بیکاران بومی منطقه پارس جنوبی در ماه‌های پایانی سال گذشته، پویشی تحت عنوان «کمپین بیکاران پارس جنوبی» راه‌اندازی کردند. هدف از ایجاد این کمپین، اعتراض به مسوولان امر برای به‌کارگیری گسترده‌ غیربومی‌ها در منطقه پارس جنوبی ا‌ست.

به گزارش ایلنا، بیکاران عسلویه و کنگان از «اداره اشتغال منطقه ویژه» می‌خواهند فکری به حال اشتغال بومی‌ها بکند. آنها که در هفته‌های گذشته مقابل اداره اشتغال منطقه ویژه پارس جنوبی تجمع اعتراضی برگزار کردند، معتقدند که با وجود این میزان پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، نباید جوانان بومی که در بین آنها افراد تحصیلکرده و متخصص هم هست، بیکار باشند.

یکی از این بیکاران که در تجمعات اعتراضی اخیر شرکت کرده است، با بیان این موضوع که صدها نفر از بومی‌ها در عسلویه و کنگان بیکارند، تاکید کرد: اوضاع به ‌قدری وخیم است که در روزهای گذشته یکی از همشهری‌های بیکار ما قصد خودکشی داشت که با وساطت مردم منصرف شد. امیدوارم در سال جدید اداره اشتغال، کارفرماها و پیمانکاران را موظف کند که از بومی‌های بیکار در پروژه‌ها استفاده کنند. ما مردم عسلویه و کنگان با «آلودگی محیطی» پروژه‌ها را می‌سازیم. چاره‌ای هم جز سوختن و ساختن نداریم. انصاف نیست سهمی در خور از اشتغال در این پروژه‌ها نداشته باشیم.

برچسب ها: اقتصاد ، تجمعات ، اشتغال
نام:
ایمیل:
* نظر: