bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از کشف ۳ تن مواد افیونی مخدر و متلاشی شدن ۸ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان بوشهر خبرداد.
ارسطو ترکمان‌منش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوشهر در روستای دویره با بیان اینکه مقابله با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی مورد توجه قرار دارد گفت: امروزه یکی از وظایف مهم دستگاههای دولتی وخانواده‌ها در حوزه اجتماعی مقابله با اعتیاد است.رویکرد اجتماعی شدن مبارزه بامواد مخدر ومقابله با اعتیاد واقدامات فرهنگی و پیشگیرانه از اعتیاد وکاهش تقاضا مصرف مواد مخدر مطرح است و برای توفیق بیشتر برای حفظ سلامتی جامعه از همه ظرفیت‌ها و امکانات بخش‌های دولتی و غیردولتی باید استفاده بهینه به‌عمل آید .

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی، دهیاران و شهرداران در امر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نقش مهمی دارند افزود: مسوولان محلی به‌عنوان معتمدین محل می‌توانند سفیران فرهنگی در امر پیشگیری از اعتیاد واجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باشند. باید از نوجوانان وجوانان برای عبور از این سن که بیشترین آسیب در کمین آنهاست با یادگیری مهارت‌های مورد نیاز مراقبت شود.

ترکمان منش مصرف سیگار و قلیان را یکی از راههای ورود به اعتیاد دانست و بیان کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران به‌عنوان نمایندگان بی‌واسطه مردم در روستاها، بخش‌ها و شهرها نقشی مهمی در مبارزه با مواد مخدر  و پیشگیری از اعتیاد و آگاهی بخشی و حساس سازی مردم حوزه انتخابیه خود  دارند.

وی به کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر پرداخت و افزود:امسال تاکنون با تلاش نیروهای انتظامی،دریابانی و امنیتی 3 تن مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 797 کیلوگرم بوده 276 درصد افزایش دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  استان بوشهربا بیان اینکه تعداد افراد دستگیر شده مرتبط با جرایم مواد مخدر از ابتدای سال 97  تاکنون 550  نفر افزود: افراد دستگیر شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 389 نفر بوده 41 درصد رشد داشته است. همچنین از ابتدای امسال تاکنون 8  باند عمده تهیه و توزیع مواد مخدر توسط دستگاههای مقابله‌ای استان منهدم شده است.
برچسب ها: جامعه ، مواد مخدر ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: