bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
بررسی دلایل سقوط ایرانجوان در برنامه نشان؛
برنامه تلویزیونی نشان که به‌صورت اختصاصی فوتبال بوشهر را مورد بررسی قرار می‌دهد، یکشنبه شب یکی از جنجنالی‌ترین شب‌های خود را پشت سر گذاشت. موضوع این قسمت از برنامه، عوامل سقوط باشگاه ایرانجوان به لیگ دسته 2 بود، مساله‌ای که پیش از این در به آن پرداخته بودیم ولی صحبت‌های مربیان تیم نشان داد که فاجعه‌ عمیق‌تر از آن چیزی بوده که فکرش را می‌کردیم.
وقتی ما هشدار دادیم ولی کسی توجه نکردبامداد جنوب- علی تنگستانی:
برنامه تلویزیونی نشان که به‌صورت اختصاصی فوتبال بوشهر را مورد بررسی قرار می‌دهد، یکشنبه شب یکی از جنجنالی‌ترین شب‌های خود را پشت سر گذاشت. موضوع این قسمت از برنامه، عوامل سقوط باشگاه ایرانجوان به لیگ دسته 2 بود، مساله‌ای که پیش از این در به آن پرداخته بودیم ولی صحبت‌های مربیان تیم نشان داد که فاجعه‌ عمیق‌تر از آن چیزی بوده که فکرش را می‌کردیم. 

در ابتدای برنامه عبدالرسول حیدری به‌عنوان کارشناس فوتبال در مورد سقوط ایرانجوان، گفت: «سقوط ایرانجوان دلایل زیادی دارد که امیدوارم وقت کافی برای پرداختن به آنها وجود داشته باشد. ابتدا باید از خودم به‌عنوان بخشی از رسانه انتقاد کنم که چرا در طول فصل مسائل و مشکلات ایرانجوان آنگونه که باید و شاید مطرح نشد! ای کاش رسانه‌های استان خیلی جدی‌تر ضعف‌های ایرانجوان را برجسته می‌کردند تا کمبودها رفع می‌شد. چرا برخی تا انتقادی مطرح می‌شود با واکنش سریع می‌گویند تیم وارد حاشیه می‌شود؟ حالا که تیم سقوط کرده انتقاد کنیم فایده‌ای دارد؟»

در اینجا نقدی به حرف‌های آقای حیدری که یکی از ورزشی‌نویسان قدیمی استان بوشهر است، داریم. آقای حیدری، در فصلی که گذشت بامداد جنوب سعی کرده بود اتفاقاتی که در باشگاه ایرانجوان و شاهین بوشهر رخ می‌دهد را به‌دقت بررسی کند. شاید شما گزارش‌های ما در طول یک سال گذشته را نخوانده باشید اما در این مدت ما سعی کردیم که مشکلات ایرانجوان را ریشه‌یابی کنیم. حتی سعی کردیم که در گزارش‌های خود راهکارهای مناسبی برای خروج از بحران بدهیم. شما می‌گویید که رسانه‌ها باید ضعف‌های ایرانجوان را برجسته می‌کردند، کاری که ما انجام دادیم ولی چه نصیبمان شد؟!. شاید شما نشنیده باشید ولی مسوولان باشگاه روزنامه ما را مقصر حاشیه‌ها و مشکلاتی که در مقطعی از فصل ایرانجوان را مشغول کرده بود، خواندند.

ما بر طبق رسالتی که داشتیم سعی کردیم تمام واقعیت‌ها را در گزارش‌های خود بنوسیم و از نوشتن هیچ موضوعی دریغ نکردیم ولی متاسفانه گوش شنوایی برای حرف‌های ما نبود. ما به‌عنوان بزرگ‌ترین رسانه استان سعی کردیم با مصاحبه از صاحب‌نظران هشدارهای لازم را به باشگاه ایرانجوان بدهیم ولی آنها توجهی نکردند و نتیجه‌ این کارها بی‌شک سقوط بود. بله در این میان رسانه‌هایی بودند که مشکلات ایرانجوان را بررسی نمی‌کردند که آن هم دلیلی داشت که از گفتن آن معذورم. البته با سخن شما در مورد فایده نداشتن انتقاد، پس از سقوط به لیگ دسته یک تا حدودی موافقم ولی به نظر شما این‌که مسوولان باشگاه هنوز در رابطه با سقوط تیم صحبتی با رسانه‌ها نکرده‌اند عجیب نیست؟!. 

به گزارش فوتبال بوشهر، در ادامه به صحبت‌های مربیان مختلف این فصل باشگاه ایرانجوان در برنامه نشان می‌پردازیم که سوالات زیادی را در ذهن ما ایجاد کرده است. حسین خطیبی، سومین سرمربی ایرانجوان در روزهای پایانی فصل میهمان تلفنی برنامه بود که روی خط برنامه نشان آمد. این مربی باز هم تاکید کرد: ریسک بزرگی کردم که به بوشهر آمدم اما به‌نوعی خود را مدیون بوشهری‌ها می‌دانم و همه تلاشم را برای ماندن تیم انجام دادم. من کاری به گذشته ندارم و هر مربی سلیقه خود را دارد. با آقای وزیری هم صحبت کردم ایشان هم از برخی اتفاقات ناراحت بود! برخی بازیکن آورده بودند و اسم خود را هم ایرانجوانی می‌نامند! من با صداقت حرف می‌زنم و ترسی از کسی ندارم این آدم‌ها باید از فوتبال حذف شوند.

در ادامه برنامه فیلمی پخش شد که مصاحبه دلگرم در پایان یکی از بازی‌های ایرانجوان بود. دلگرم که از اعتراضات برخی هواداران ناراحت شده بود از حاضر نبودن محمد طارمی و محرومیت اویس کردجهان تا غیبت حسین موجی حرف زد و عنوان کرد، تیمی که با بودجه‌ای حدود دو و نیم میلیارد تومان بسته شده چرا تا آن زمان تنها 357 میلیون تومان پرداختی داشته است! من سه فصل در ایرانجوان بودم چطور زمانی که تیم را نگه داشتیم یا در رتبه‌های بالای جدول بود همه چیز عالی بود اما در این شرایط سخت به ما اعتراض می‌شود در حالی که تیم را من نبستم.

همچنین سعید مفتخر سرمربی ابتدای فصل ایرانجوان نیز در دقایق پایانی میهمان تلفنی برنامه بود. وی در گفت‌وگوی کوتاه خود گفت: در سقوط ایرانجوان به لیگ دسته 2 همه مقصر هستند اما درجه‌بندی دارد! در سال‌های گذشته که تیم در لیگ ماندگار می‌شد بیشتر همین بازیکنان بودند و همین شکل بسته می‌شد! ابتدای فصل هر چه بازیکن بومی خوب بود را جذب کردیم. بازیکن با کیفیت غیر بومی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان از ما درخواست نمی‌کرد آیا باشگاه چنین توان مالی را داشت‌؟ افشین محمدی همان ابتدای کار مصدوم شد، باشگاه نتوانست بازیکنان بومی خوبی مانند رضا سلیمانی یا میلاد صارمی را جذب کند، در همان اردوی کوتاه مدت شش بازیکن بی‌کیفیت را اخراج کردم‌. سال گذشته اگر مهدی قائدی نبود تیم چه توانی داشت؟ امسال همدلی نبود وگرنه ما کادر فنی یک ریال هم دریافتی نداشتیم! آقای وزیری قول‌هایی را ابتدای فصل داد اما نتوانست آنها را عملی کند. همه می‌دانند یک تیم باید هشت هفته خود را برای ورود به لیگ آماده کند آیا ما ابتدای فصل این وقت و فرصت را داشتیم؟ هیچ مربی دوست ندارد بازیکن بی‌کیفیت جذب کند، من شش بازی کنار ایرانجوان بودم، ببینید با چه تیم‌های آماده‌ای بازی کردیم! هر کس بوشهری باشد از سقوط ایرانجوان ناراحت می‌شود‌، من یک ایرانجوانی‌ام و همیشه خود را ایرانجوانی می‌دانم و مطمئن باشید از بسیاری بابت این سقوط بیشتر ناراحت هستم اما مردم و هواداران بالاخره باید بدانند چه بر ایرانجوان گذشت.

چیزی که در اینجا مشخص است این است که سقوط ایرانجوان به لیگ دسته 2 فراتر از یک فاجعه است، چراکه در این فصل از رقابت‌های اتفاقات پنهانی در این باشگاه رخ داده است و طبق گفته مربیان تیم انتخاب بازیکنان به‌گونه‌ای دیگری بوده که مدیرعامل باشگاه باید در این رابطه پاسخگو باشد. در روزهای آینده نیز در این رابطه با کاپیتان تیم، مسعود نظرزاده گفت‌وگو خواهیم کرد تا حقایق روشن شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: