bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پیشنهاد داد، یکی از روزهای هفته میراث‌فرهنگی به‌ نام روز «حافظان میراث‌فرهنگی» در تقویم رسمی کشور درج شود.
حسن طالبیان روز گذشته در مراسم گرامیداشت روز حافظان میراث فرهنگی که به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، گفت: حفاظت یک امر یکپارچه با رده‌های مختلفی است، در واقع حفاظت فیزیکی در دستان نیروهای یگان حفاظت است. اهمیت حفاظت باید به جامعه انتقال پیدا کند و این بخشی از بسته نرم‌افزاری‌ است که در حال تهیه است. موضوع حفاظت در اولویت معاونت میراث‌فرهنگی قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، در مورد بخش نرم‌افزاری میراث فرهنگی و یگان حفاظت و لزوم پررنگ‌تر شدن آن، ادامه داد: با وجود کمبود اعتبارات این مساله را در اولویت قرار دادیم. در حوزه نرم‌افزاری معرفی، آگاهی‌بخشی و ترویج در کنار بلیت‌فروشی و حفاظت الکترونیک در قالب یک بسته یکپارچه باید شکل گیرد.
معاون میراث‌فرهنگی با اشاره به موضوع پایش آثار تاریخی نیز گفت: برای انجام این کار نیز فرمی تهیه شده و به استان‌ها ارائه شده که بخشی از پایش از آثار تاریخی ازسوی یگان حفاظت صورت گیرد، این کار کنترل ما روی حریم و آثار را راحت‌تر می‌کند. اگر پایگاه‌ها، بناها و موزه‌ها با تجهیزات ماهواره‌ای و نرم‌افزاری مختلفی تجهیز شوند یگان حفاظت نیز می‌تواند پوشش و پایش گسترده‌ای داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: