bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد، در سال گذشته، 270 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از ایران به کشور قطر انجام شده که امسال این میزان به یک میلیارد دلار ارتقاء می‌یابد.
سیدحسین حسینی‌محمدی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک مدیران و فعالان اقتصادی استان‌های بوشهر و فارس با بیان این که اولویت اصلی کشور استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در جهت توسعه صادرات و اشتغالزایی است، گفت: یران سال گذشته 270 میلیون دلار صادرات غیرنفتی به کشور قطر داشته که امسال برای یک میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده است.

وی با اشاره به رشد 243 درصدی صادرات غیرنفتی از بوشهر به قطر، افزود :سال قبل از گمرکات استان بوشهر حدود 72 میلیون دلار کالا به قطر صادر شد که  بندر دیر  با توجه به نزدیکی به این کشور نقش مهمی در این میزان صادرات داشته است. بندر دیر نزدیک‌ترین فاصله تا قطر را داراست  و از این لحاظ بهترین مبدأ از حیث بعد مسافت و زمان برای صادرات از استان فارس به این کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دیر ادامه داد: با توجه به استقرار پتروشیمی متانول کاوه، فاتح کیمیا، سیراف‌انرژی و دیگر صنایع، طبق پیش‌بینی‌ها، 25 درصد سرمایه‌گذاری‌های صنعتی استان بوشهر در شهرستان دیر انجام خواهد شد. علاوه بر موادغذایی یکی از نیازهای کشور قطر با توجه به در پیش بودن جام جهانی 2022، مصالح ساختمانی است که شهرستان دیر با توجه به دارابودن معادن و همچنین اسکله صادرات مواد معدنی در این زمینه نیز برای سرمایه‌گذاران جذاب است. حداکثر زمان خدمات‌دهی در اسکله صادراتی دیر 3 الی 4 ساعت است که با هم‌افزایی و هماهنگی قابل کاهش است هر چند برای پایداری صادرات به بازار قطر باید به کیفیت کالا و ضوابطی همچون بسته‌بندی مناسب، دقت ویژه‌ای صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ادامه یادآور شد: نگاه ما حمایت از سرمایه‌گذاران است و در این راستا  از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد. در گذشته برای صدور گواهی از مبدأ در بندر دیر نیاز به مراجعه به مرکز استان بود که از این پس این مهم در بندر دیر انجام می‌شود.
برچسب ها: اقتصاد ، صادرات ، قاچاق
نام:
ایمیل:
* نظر: