bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
30 درصد صادرات کشور در سال گذشته از طریق گمرک‌های استان بوشهر انجام شده است.
معاون صادرات و ترانزیت گمرک‌های استان بوشهر با بیان این مطلب، گفت: در این مدت، گمرک‌های استان بوشهر با احتساب میعانات گازی بیش از 37 میلیون و 800 هزارتن کالا به ارزش 15 میلیارد دلار به خارج از کشور صادر کردند.
بهروز قره‌بیگی با اشاره به این‌که بدون احتساب میعانات گازی صادرات کالا به خارج از کشور حدود 20 میلیون و 460 هزارتن به ارزش هشت میلیارد دلار بود که از نظر وزنی سه درصد و از لحاظ ارزش شش درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، سیمان، کشاورزی، ماهی و میگو است که به کشورهای چین، کره، امارات، هند، ژاپن، ترکیه و قطر صادر شده است.

این مقام مسوول درباره امکانات بندر دیر بیان کرد: فعالیت شبانه‌روزی گمرک این بندر با امکان اظهار الکترونیکی، پذیرش حمل یکسره کالاهای صادراتی به‌منظور تسریع در انجام صادرات و آمادگی لازم برای افزایش صدور کالا از طریق گمرک از سایر استان‌ها به مقاصد خارج از کشور سبب شده تا این بندر فعالیت مناسبی در زمینه صادرات داشته باشد.
قره‌بیگی، فعالیت گمرک بندر دیر را مطلوب عنوان کرد و افزود: در سال گذشته صادرات کالا از این بندر به خارج از کشور نسبت به سال 1395 از نظر وزنی 11 برابر و از لحاظ ارزش 400 درصد رشد داشته است. همچنین با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در گمرک دیر و کمترین مسافت دریایی تا آن با کشور قطر این بندر دومین گمرک صادراتی پس از بوشهر به قطر است.

برچسب ها: صادرات ، گمرک ، بندر دیر ، گمرک
نام:
ایمیل:
* نظر: