bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ناظران اسرائیل می‌گویند، نخست‌وزیر این رژیم با جلوه دادن جنبش حماس به‌عنوان عامل راه‌اندازی راهپیمایی بازگشت موفق شد یهودی‌های اسرائیل را از این جنبش بترساند.
به گزارش الیوم السابع، ناظران اسرائیل معتقدند، در نتیجه سکوت جامعه اسرائیلی–یهودی، بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر رژیم صهینونیستی ترغیب می‌شود که به سیاست خشونت‌بار خود علیه فلسطینیان ادامه دهد و این سکوت تصادفی نیست و در نتیجه خط مشی سیاسی نتیانیاهو از زمان آغاز راهپیمایی بازگشت از اواخر ماه مارس شکل گرفته است. با وجودی که نتانیاهو کاملا می‌داند این راهپیمایی‌ها ابتدا از سوی کمیته‌های مردمی و گروه‌های غیرحزبی آغاز شده و سپس گروه‌های سیاسی به آن پیوستند، باز هم کمپینی به راه‌ انداخته مبنی بر این‌که جنبش حماس عامل این راهپیمایی‌ها و تظاهرات است. انتخاب این جنبش از سوی نتانیاهو هم تصادفی نیست، زیرا حماس خوشایند اسرائیلی‌ها نیست و آن را به چشم دیوی می‌بینند که می‌خواهد آنها را بکشد. همچنان که این جنبش در دنیا به‌ویژه در میان کشورهای غربی و ایالت متحده نیز یک تشکیلات تروریستی به‌شمار می‌رود. 

به همین دلیل حماس از سال‌ها پیش به کیسه بوکسی تبدیل شده که اسرائیل هرگاه بخواهد یک ضربه به آن وارد می‌کند و دنیا برای نجاتش اقدامی نمی‌کند. با توجه به موضع دولت اسرائیل درباره جنبش حماس به‌ویژه این‌که نوار غزه در اختیار این جنبش قرار دارد،‌ رژیم صهیونیستی سه جنگ در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در نوار غزه به راه انداخت، سلاح‌های جدید از جمله گنبد آهنین و پهپادهای خود را در آن جنگ‌ها آزمایش کرد و به‌وسیله برخی از این تجهیزات نظامی از هوا به سمت تظاهرکنندگان تیر و گاز اشک‌آور پرتاب می‌کند. به این ترتیب نتانیاهو با اعلام این‌که هدف فلسطینیان از راه‌اندازی راهپیمایی بازگشت یورش به مرزهای شهرک‌های اسرائیل در اطراف غزه برای کشتن ساکنان یهودی آن است و با پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره این راهپیمایی‌ها مبنی بر یادآوری مساله فلسطین و مساله آوارگان به جهان و مردمی صلح‌آمیز بودن آن، موفق شد یهودی‌های اسرائیل را از این راهپیمایی بترساند. در حالی که در داخل از اسرائیل انتقاد می‌کنند که دولت این رژیم، ارتش و دستگاه‌های امنیتی دیگر آن هنوز موفق نشده‌اند رسانه‌های غربی و جهانی را درباره راهپیمایی بازگشت قانع کنند، رسانه‌های اسرائیل توان نتانیاهو در قانع کردن یهودیان این رژیم و حتی دیگر نقاط جهان درباره قتل عام فلسطینیان غزه در روز دوشنبه را دفاع از خود دانسته و آن را می‌ستایند.

برچسب ها: سیاسی ، اسرائیل ، نتانیاهو
نام:
ایمیل:
* نظر: