bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از جایگاه نخست این استان در تخلیه و بارگیری کالا در کشور خبر داد و تصریح کرد که 6/153 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی سال قبل در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.
۱۵۳ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شدنورالله اسعدی با اشاره به این‌که زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: جزیره نگین بوشهر به‌عنوان پسکرانه بندری بوشهر مورد توجه قرار دارد که در این مجتمع بندری بخش خصوصی بیش از 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی، به نقش مهم و تاثیرگذار اجرای پروژه مجتمع بندری نگین در رونق اقتصادی و تجاری استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: برای اجرای ترمینال‌های بندری در جزیره نگین 450 هکتار  زمین اختصاص یافته که در 250 هکتار آن زیرساخت‌های بندری در قالب ترمینال کانتینری، چندمنظوره، اسکله کالای فله، مایع و معدنی اجرا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اختصاص 200 هکتار در مجتمع بندری نگین برای اجرای عملیات پشتیبانی اظهار کرد: طرح‌های زیرساختی مانند جاده دسترسی، برقرسانی، آبرسانی و لایه‌روبی در مجتمع بندری نگین در دستور کار قرار دارد که دارای روند اجرائی مطلوبی است.
اسعدی با اشاره به این‌که ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین نقش مهمی در رونق بندری دارد، بیان کرد: این ترمینال که ساخت آن رو به پایان است دارای دو پست اسکله 15 هکتاری و قابلیت پهلوگیری شناورهای 50 هزار تنی است. تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر در کشور جایگاه برتر دارد به‌گونه‌ای که سال قبل 6/153 میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است. 

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر این‌که بنادر بوشهر در تخلیه و بارگیری کانتینر از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است، افزود: تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینر در بنادر بوشهر، عسلویه، گناوه، دیر سال گذشته در مجموع به 356 هزار تی‌ایی‌یو رسید.
اسعدی با بیان این‌که بخش عمده‌ای از محصولات نفتی ایران از طریق بنادر استان بوشهر صادر می‌شود، یادآور شد: سال قبل 141 میلیون تن مواد نفتی از بنادر استان بوشهر صادر شد که جایگاه نخست کشوری به خود اختصاص داده است.

برچسب ها: اقتصاد ، کالا ، صادرات
نام:
ایمیل:
* نظر: