bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به کشف ۱۷ تن مواد مخدراعلام کرد استان بوشهر توانست سال گذشته ۱۷ تن و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف کند.
ارسطو ترکمان‌منش ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با تاکید بر اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر گفت: برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و جلب مشارکت مردمی باید از ظرفیت، امکانات، بخش‌های دولتی و خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد استفاده هرچه بیشتر شود. هرچند اعتیاد به‌عنوان یک بیماری معرفی می‌شود ولی به سبب تبعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که دارد نباید از کنار آن همانند سایر بیماری‌ها گذر کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم دستگاه‌های اجرایی در عرصه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد گفت: مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که همه دستگاههای اجرایی باید با توجه به مسئولیتی که دارند در این خصوص برنامه ریزی و اقدام کنند.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه 50 درصد اعتبارات بخش فرهنگی به بخش پیشگیری هزینه می‌شود خاطر‌نشان کرد: مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد به‌عنوان مطالبه نخست مردم قلمداد شده و همه دستگاههای اجرایی مسئول همکاری و تعامل با همدیگر برای جلوگیری  از ورود مواد مخدر  و اقدام‌های پیشگیرانه برای کاهش آسیب اعتیاد هستند.

وی، بر ضرورت به کارگیری شیوه‌های جدید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه تاکید کرد وگفت: پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با توزیع کنندگان خرده‌فروش مواد مخدر از اولویت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است که از سوی پلیس مبارزه با موادر مخدر در شهرستانهای سراسر استان اجرا می‌شود.

ترکمان‌منش با تاکید بر توجه به بهبودیافتگان از اعتیاد افزود: حمایت از بهبود یافتگان مواد مخدر و خانواده‌های آسیب دیدگان در عرصه اشتغال با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد به ویژه خیران می‌تواند در ماندگاری سلامت بهبود یافتگان کمک کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهردر بخش کشفیات مواد مخدر برتر  کشور معرفی شد تصریح کرد: این استان با 96 درصد کشفیات جزو 10 استان برتر کشور در زمینه کشفیات مواد مخدر معرفی شده است.

وی از کشف 17.8 تن مواد مخدر در استان خبرداد و بیان کرد: با مشارکت نیروی انتظامی، دریابانی، سپاه و نیروهای امنیتی استان بوشهر، سال گذشته 17 تن و 800 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که نسبت به سال ماقبل آن 96 درصد افزایش دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به رشد 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور بیان کرد: میزان کشفیات سال گذشته مواد مخدر کشور در 809 تن بود که 790 تن آن در 10 استان برتر کشور کشف شده است.


برچسب ها: جامعه ، مواد مخدر ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: