bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد، مراسم ختم قرآن در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و موسسات قرآنی همزمان با اول ماه رمضان اجرا شد.
عبدالرضا عالی‌پور با اعلام این خبر گفت: قرآن در زندگی بشر چه از بعد فردی و چه اجتماعی دارای ویژگی خاصی است و حتی می‌توان این کتاب بزرگ را تنها ارتباط مستقیم با خدا دانست.
وی در ادامه با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و موسسات قرآنی نقش مهمی در توسعه فرهنگی، هدایت جامعه و گسترش قرآن‌خوانی و آموزه‌های دینی ایفا می‌کنند، افزود: جشن رمضان برای دومین سال در استان بوشهر برگزار می‌شود که در این راستا برنامه‌های مختلف و متنوع با رویکرد قرآن تدارک دیده شده که ختم قرآن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح است.

عالی‌پور با بیان این‌که هر روز یک جزء از قرآن در این مراکز تلاوت می‌شود، خاطرنشان کرد: کودکان ١٠ تا افراد ٥٥ ساله در این برنامه برای قرائت قرآن حضور دارند که همگی از ثبت نام‌کنندگان در این مراکز هستند.
معاون قرآن و عترت اداره کل همچنین در پایان یادآور شد: در آیینی و با حضور مسوولان از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و موسسات قرآنی که در این جشن همکاری داشتند، تقدیر به عمل می‌آید.
استان بوشهر در حال حاضر دارای ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ٤٠ موسسه قرآنی فعال است.

برچسب ها: فرهنگ ، قرآن ، کانون
نام:
ایمیل:
* نظر: