bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به تحویل چند فروند هواپیمای ATR در کمتر از سه ماه آینده، از تعیین تکلیف قراردادهای خرید هواپیما تا دو هفته دیگر خبر داد.
احتمال تحویل 13 هواپیمای ATR به ایراناصغر فخریه کاشان درباره آمادگی ایرباس برای تحویل هواپیما به ایران در 90 روز آینده، تصریح کرد: هنوز نمایندگان ایرباس درباره آمادگی خود برای تحویل هواپیما طی 90 روز آینده به‌طور رسمی به ما چیزی اعلام نکرده‌اند. ایرباس درخواست مذاکره با ایران را دارد. مذاکره با شرکت‌های هواپیماساز طرف قرارداد با ایران به سه منظور انجام می‌شود. اول اینکه قراردادهایمان در شرایط جدید تعیین تکلیف شود. دومین موضوع مذاکره، نحوه تحویل هواپیما در شرایط جدید است و سوم این‌که در طول سه ماه آینده قطعات و خدمات مورد نیاز را از طرف‌های قرارداد دریافت کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده خرید هواپیماهای جدید با بیان این‌که به‌زودی درباره این سه موضوع با شرکت‌های طرف قرارداد وارد مذاکره می‌شویم، ادامه داد: مدیران ایران ایر در حال انجام مقدمات شروع مذاکرات برای شرایط جدید هستند. البته شرکت فرانسوی – ایتالیایی  ای‌تی‌آر اعلام کرده است که تعدادی هواپیما می‌تواند در طول سه ماه آینده به ایران‌ایر تحویل دهد و در حال تامین اعتبارات برای تحویل هواپیماهای ای‌تی‌آر هستیم.
وی در پایان ادامه داد: یکی از خواسته‌هایمان از شرکت‌ها این است که قراردادهای موجود معتبر باقی بمانند. شرکت‌های اروپایی هم برای برآورد این خواسته ما به دنبال چاره‌جویی و راه حل هستند.

برچسب ها: اقتصاد ، هواپیما ، مذاکرات
نام:
ایمیل:
* نظر: