bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدار با امیر کویت گفت که وضعیت فعلی غرب آسیا به‌نفع هیچ کشوری نیست و کشورهای منطقه باید پای میز مذاکره بنشینند.
سیدعمار حکیم، در سفری به کویت با صباح احمد جابر الصباح، امیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف علاوه بر بررسی تحولات سیاسی غرب آسیا و جهان و نیز تحلیل راهکارهای تنش‌زدا، درباره روابط دوجانبه میان دو کشور، درباره راه‌های تحکیم روابط رایزنی کردند. به گزارش کانال اطلاع‌رسانی عمار حکیم، او با تاکید بر این‌که عراق امروز با توجه به پیروزی در عرصه‌های نظامی، سیاسی و اجتماعی در مقایسه با مراحل پیشین تفاوت بسیاری دارد، از موضع کویت در حمایت از عراق و برگزاری کنفرانس بازسازی عراق در این کشور قدردانی کرد. وی با اشاره به موفقیت عراق در پایبندی به مسیر دموکراسی از طریق برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر، گفت: عراقی‌ها برای تشکیل یک دولت خدمتگزار که بتواند بدون کمک دیگران از بحران‌ها عبور کند، مصمم هستند.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق با اشاره به تمایل عراق برای ایجاد روابط حسنه با کشورهای‌ جهان، منطقه و همسایه تصریح کرد: وجود عراق مقتدر، مستقل و با ثبات برای امنیت و ثبات خاورمیانه ضروری است. حکیم با اشاره به شرایط منطقه عنوان کرد: خاورمیانه با توجه به موضع‌گیری‌های کشورها، در حالتی از تنش و آشوب به‌سر می‌برد که این به‌نفع هیچکس نیست. وی در پایان با درخواست از همگان برای مسوولیت‌پذیری به منظور پیشگیری از خطرهای احتمالی این تنش‌ها، آنان را به تلاش برای جمع کردن کشورهای منطقه بر سر میز مذاکره دعوت کرد.

برچسب ها: عراق ، کویت ، مذاکره
نام:
ایمیل:
* نظر: