bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز پرورش میگو در پنج هزار هکتار اراضی ساحلی استان اعلام کرد که در این اراضی 5/1 میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی می‌شود.
تخصیص 5 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگوعباسعلی زنده‌بودی از آغاز پرورش میگو در اراضی ساحلی استان خبر داد و افزود: هر ساله از اردیبهشت عملیات پرورش میگو در اراضی ساحلی استان آغاز می‌شود که تا تیرماه ذخیره‌سازی ادامه دارد.
وی با اشاره به اختصاص پنج هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو بیان کرد: مساحت اراضی پرورش میگو در استان امسال در مقایسه با سال قبل 600 هکتار افزایش یافته است. بر همین اساس، تولید میگو از اراضی پرورشی استان نیز افزایش داشته است و در همین راستا پیش‌بینی می‌شود امسال پرورش‌دهندگان میگو در استان بوشهر 17 هزار تن میگو از مزارع برداشت کنند.
زنده‌بودی با اشاره به تامین نیاز بچه میگو در اراضی پرورشی میگوی استان بوشهر، تصریح کرد: نیاز 5/1 میلیارد قطعه بچه میگوی اراضی پرورشی استان بوشهر در 12 مرکز تکثیر میگو استان بوشهر تامین و تولید می‌شود. هم‌اکنون ذخیره‌سازی بچه میگو در اراضی پرورش میگو آغاز شده است. 30 میلیون قطعه بچه میگو تاکنون در 100 هکتار اراضی پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر در پایان از توسعه اراضی آبزی‌پروری در استان خبرداد و تاکید کرد که سه سایت جدید میگو پس از مطالعات و امکان‌سنجی به عرصه فعالیت وارد شده است.

برچسب ها: اقتصاد ، پرورش میگو
نام:
ایمیل:
* نظر: