bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
هفته گذشته جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برخی از آنها از اعضای هیات تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها هستند، نامه‌ای خطاب به ایرانیان خارج از کشور نوشته‌اند. در این نامه آمده است صاحبان، علم، سرمایه و سایر اقشار مردم به راحتی می‌توانند به خارج کشور سفر کرده و مجددا به ایران بازگردند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال پاییس گفت: هیچ سیاستی علیه شهروندانی که تابعیت دوگانه دارند، وجود ندارد. در واقع، ما تابعیت دوم آنها را نادیده می‌گیریم و هیچگاه از هیچ ایرانی نمی‌ پرسیم آیا گذرنامه دیگری دارد؟ ما می‌‌خواهیم که آنها به خانه بازگردند و با خانواده‌های خود تماس و رابطه داشته باشند، آنها را یک ارزش برای خودمان قلمداد می‌‌کنیم و تلاش در تسهیل آمدن و رفتن آنها داریم.

عراقچی با اشاره به اینکه بین پنج تا شش میلیون ایرانی در خارج زندگی می‌کنند تاکید کرد که بسیاری از این ایرانیان بدون مشکل به ایران رفت و آمد می‌‌کنند و فقط تعداد بسیار اندکی‌ از آنها به خاطر جاسوسی دستگیر شده‌اند. ما متوجه هستیم که ایرانی‌های دارای دو تابیعت، یک هدف آسان برای جذب از سوی سرویس های مخفی‌ خارجی‌ هستند. در عین حال می‌‌خواهم به همه ایرانی‌ها بگویم که هیچ سیاستی علیه شهروندانی که تابعیت دوگانه دارند، وجود ندارد. ما می‌خواهیم که آنها به خانه بازگردند، از نظر اقتصادی فعال باشند و در دانشگاه‌ها تدریس کنند. آنها را یک ارزش برای خودمان قلمداد می‌کنیم و تلاش در تسهیل آمدن و رفتن آنها را داریم.

برچسب ها: سیاسی ، عراقچی ، جاسوسی ، تابعیت
نام:
ایمیل:
* نظر: