bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
مدت‌هاست که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت در منطقه به‌ویژه علیه حزب‌الله لبنان تشدید شده است. این در حالی است که صهیونیست‌ها روزهای تلخی را در نبرد مستقیم با حزب‌الله لبنان تجربه کرده‌اند..
مدت‌هاست که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت در منطقه به‌ویژه علیه حزب‌الله لبنان تشدید شده است. این در حالی است که صهیونیست‌ها روزهای تلخی را در نبرد مستقیم با حزب‌الله لبنان تجربه کرده‌اند که ازجمله مهم‌ترین این تجربه‌های تلخ می‌توان به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد که در نهایت صهیونیست‌ها با ننگ و رسوایی از آن خارج شدند. با این حال، به‌نظر می‌رسد که مقامات رژیم صهیونیستی از تجربه‌های تلخ خود در گذشته درس عبرت نگرفته‌اند و همچنان به تهدیدات خود علیه حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهند. این تهدیدات در حالی است که صهیونیست‌ها خود نیک می‌دانند قدرت نظامی حزب‌الله لبنان پس از سال ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه به مراتب افزایش پیدا کرده و حتی ده‌ها برابر شده است. این را نیز اضافه کنید که در حال حاضر حزب‌الله لبنان در عرصه سیاسی نیز از جمله گروه‌هایی است که حرف اول را در این کشور می‌زند؛ پیروزی در انتخابات پارلمانی اخیر به تنهایی گواه بر این مدعاست. حدود ۱۲ سال از جنگ تمام‌عیار رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۶ سپری می‌شود، جنگی که در نهایت با شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی و پیروزی مقتدرانه نیروهای مقاومت مردمی حزب‌الله پایان یافت. 
صهیونیست‌ها در آن زمان گمان می‌کردند که به‌راحتی و ظرف مدت چند روز می‌‌توانند مناطق جنوبی لبنان را به سیطره خود درآورند، با این حال، نه تنها رویایشان در این عرصه تعبیر نشد، بلکه با سرکشستگی و کوله‌‌باری پُر از خالی به سرزمین‌های اشغالی بازگشتند. با وجود این‌که انتظار می‌رفت شکست ننگین رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ همواره آیینه عبرتی در برابر دیدگان مسوولان تل‌آویو باشد تا دیگر در دام اشتباهات محاسباتی گرفتار نشده و علیه این گروه مقاومت مردمی دست به ماجراجویی جدیدی نزنند اما باز هم در طول این مدت شاهد تهدیدات نظامی پرطمطراق صهیونیست‌ها علیه حزب‌الله به‌ویژه در چند ماه اخیر بوده‌ایم. به‌عنوان نمونه، به‌تازگی رئیس دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر حزب‌الله مرتکب اشتباهی شود، جنگ جدیدی میان دو طرف آغاز خواهد شد.
تقویت بنیه نظامی حزب‌الله در بیش از ۱۰ سال گذشته تمامی معادلات نظامی را دگرگون کرده و موازنه قدرت را به‌نفع این گروه مقاومت مردمی تغییر داده است. در حال حاضر حزب‌الله به موشک پیشرفته موسوم به «یاخونت» دست پیدا کرده است. این موشک برای هدف قرار دادن کشتی‌ها و قایق‌های جنگی طراحی شده است. این نوع موشک معمولا برای هدف قرار دادن ناوهای هواپیمابر نیز استفاده می‌شود و این قابلیت را دارد که برای پنهان ماندن از رادار دشمن، در لحظه شلیک تا ۱۴ هزار متر از سطح زمین اوج گیرد. 
طبق آخرین گزارش‌ها، موشک «یاخونت» دارای سرعت استثنایی 5/6 کیلومتر در ثانیه است. تقویت چشمگیر و بی‌سابقه قدرت دفاعی دریایی حزب‌الله لبنان از جمله دیگر عوامل بازدارنده حملات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی است. تقویت قدرت نظامی دریایی حزب‌الله موجب شده این گروه قادر به هدف گرفتن سکوهای حفاری نفت رژیم صهیونیستی باشد. صهیونیست‌ها به‌خوبی می‌دانند که هدف قرار گرفتن سکوهای حفاری نفت آنها، ضربات مهلکی را بر پیکره اقتصادی تل‌آویو وارد خواهد آورد. از همین روی، قدرت حزب‌الله در این عرصه نیز یکی دیگر از عوامل بازدارنده هرگونه حماقت احتمالی دشمن اسرائیلی محسوب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: