bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
هیچ کشوری به اندازه ایران جاذبه گردشگری ندارد اما نتوانسته‌ایم در این بخش نیز موفقیت چشمگیری داشته باشیم، گردشگری به تنهایی می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص حرکت کشور به سمت اقتصاد بدون نفت، گفت: یکی از الطاف خدا به کشور ایران اسلامی نفت بوده، اما این موضوع نباید باعث شود تا تلاش وافر خود را کم کنیم؛ درحال حاضر سالانه در بودجه حدودا ۱۰۲ هزار میلیارد تومان در آمد نفتی را لحاظ می‌کنیم.

سهمی در گردش مالی هزار میلیارد تومانی سنگ‌های تزئینی نداریم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در بین کشور‌هایی هستیم که معادن بسیار زیادی در اختیار داریم، گفت: در زمینه سنگ‌های تزئینی بیش از یک هزار میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد، اما کشور ما سهمی از این گردش مالی ندارد.

قاچاق ۱۵ هزار میلیارد تومان منسوجات در کشور
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی رغم وجود زیر ساخت‌های مورد نیاز صنعت نساجی، اما در گردش مالی این صنعت نیز نقش آفرین نیستیم، ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ هزار میلیارد تومان قاچاق منسوجات در کشور صورت می‌گیرد این در حالی است که زیرساخت داخلی فراوانی از نیاز‌های صنعت تولید پوشاک در کشور وجود دارد.

بخش معدن در دولت گذشته مغفول ماند
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد بدون نفت چندین مولفه دارد که یکی از مولفه‌های آن مبارزه با قاچاق است، عنوان کرد: از مولفه‌های دیگر حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت توجه به معادن است که در دولت گذشته این بخش مغفول ماند؛ اما در این دولت تلاش‌هایی در حال انجام است تا این بخش احیا شود همچنین در حوزه صنعت ظرفیت‌های بالایی داریم، اما نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های موجود را پویا کنیم.

تولید هواپیما مسافربری در کشور نیازمند ۵۰ میلیون دلار است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌ها و پیشرفت‌های کشور در زمینه صنایع موشکی بسیار چشمگیر بوده؛ اما در زمینه تولید هواپیمای مسافربری ۵۰ میلیون دلار به منظور اقدامات تحقیقاتی لازم است تا بتوانیم تولید داشته باشیم، تصریح کرد: ما می‌توانیم تولید هواپیما را در داخل کشور شاهد باشد و در حال حاضر نمونه‌های آمبولانس و آبپاش هواپیمای ایران-۱۴۰ تولید شده، اما تولید نمومنه مسافربری آن با توجه به شرایط اقلیمی کشور نیازمند اقدامات تحقیقاتی است.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه در حوزه شیلات ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد و صنایع بسته بندی در بخش کشاورزی بسیار ضعیف است در صورتی که بخش بسته‌بندی عملکرد بهتری را داشت قطعا باید بخش عمده‌ای از صادرات را محصولات کشاورزی تشکیل می‌داد، اضافه کرد: بسیاری از منابع آبی کشور به دلیل اینکه نتوانسته‌ایم سامانه جامعی را در زمینه کاشت، داشت و برداشت داشته باشیم در حال از بین رفتن است.

پول نفت ما را تنبل کرده است
وی با بیان اینکه باید این تصور را داشته باشیم که نفتی برای فروش نداریم، گفت: اگر به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم می‌توانیم گام‌های بلندی را برداریم هرچند که این امکان وجود دارد تا در ابتدا با مشکلاتی مواجه شویم، زیرا پول نفت ما را تنبل کرده است، اما باید به سمت پویایی اقتصاد حرکت کنیم.

گردشگری به تنهایی می‌تواند جایگزین درآمد‌های نفتی باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه باید عرصه را برای حضور جوانان فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: در زمینه پزشکی می‌توانیم به کل آسیا با ارزان‌ترین قیمت خدمات رسانی کنیم، اما بخش هتلینگ آن فراهم نیست و نتوانسته‌ایم جاذبه و تبلیغات آن را انجام دهیم، هیچ کشوری به اندازه ایران جاذبه گردشگری ندارد، اما نتوانسته‌ایم در این بخش نیز موفقیت چشمگیری داشته باشیم، گردشگری به تنهایی می‌تواند جایگزین درآمد‌های نفتی باشد. /
برچسب ها: اقتصاد ، نفت ، پول نفت ، مجلس ، صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر: