bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
سرپرست شبکه بهداشت و درمان عسلویه خواستار همراهی و همکاری ارگان‌های ذیربط برای ارتقای سطح سلامت مردم و ساماندهی دستفروشان در شهرستان شد.
جاسم زارعی روز گذشته در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی با قدردانی و تشکر از همکاری‌های مستمر شهرداران عسلویه، نخل تقی و چاه مبارک گفت: دوره طلایی تعامل شهرداران و شبکه بهداشت بی‌شک در این دوره است. از این فرصت پیش‌آمده باید نهایت بهره‌برداری برای ریل‌گذاری صحیح و اساسی در زمینه ساماندهی روزبازارها و دستفروشان شود.
زارعی خواهان ادامه این تعامل و همکاری شد و بر الزام عرضه کنندگان مواد غذایی در روزبازارها به رعایت ضوابط بهداشتی مورد نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکید کرد.
وی از شهرداری‌ها درخواست کرد که این مهم را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار داده و اقدامی عاجل برای مسقف کردن و محصور کردن فضای ارائه کالاها و اقلام غذایی و بهداشتی مورد نیاز مردم در بازار روز انجام پذیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان همچنین پیگیر تفکیک فروشندگان مواد غذایی و پروتئینی از فروشندگان مواد غیر غذایی شد که مخاطرات زیادی برای مردم در هنگام خرید به لحاظ بهداشتی ایجاد کرده است. باید برای فروشندگان مواد لبنی و پروتئینی و همچنین مواد فاسد شدنی تدابیری از جمله کانکس سیار یا ثابت که تحت نظارت بهداشت باشد اندیشید.
زارعی درخواست پیگیری و حتی حذف فروشندگان خارجی بدون مجوز مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی را مطرح کرد و آن را مورد نقد قرار داد.

این مسوول در ادامه با بیان این‌که شبکه بهداشت و درمان به منظور اطمینان از سلامت آب شرب تمام توان خود را به کار گرفته و به لطف خداوند تا کنون مواردی از همه‌گیری بیماری‌های منتقله از آب آشامیدنی در شهرستان گزارش نشده است اما در بحث پدافند غیر عامل نظارت بر آب شرب به منظور حفظ کیفیت آب در حد استانداردهای ملی همواره بایستی مد نظر متولیان امر باشد، خاطرنشان کرد: همراهی وتعامل شرکت‌های آبفار و آبفا را بیش از پیش در این امر مهم بسیار ضروری دانست.
اولین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی سال ۹۷ شهرستان عسلویه در فرمانداری برگزار شد که دو موضوع بررسی وضعیت سلامت آب شرب شهرستان، اتخاذ تصمیمات و ایجاد تمهیدات لازم برای سامان‌دهی بازار روز و دستفروشان در دستور کار قرار گرفت که در انتها پس از ارائه نقطه نظرات اعضای محترم شورا به جمع‌بندی لازم به عنوان مصوبه لازم‌الاجرا در چند بند مورد تائید اعضا قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: