bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
خواستم بنویسم، روزگار نامردها، دیدم حتی به نامردها هم توهین کرده‌ام. همیشه بر این باور بوده‌ام که دنیا شامل دو دسته آدم است: «مرد و نامرد» در این مورد پیش‌تر هم نوشته‌ام و بعدها هم بیشتر خواهم نوشت و در این مورد شک و شبهه نداشته باشید.
کریم جعفری:
خواستم بنویسم، روزگار نامردها، دیدم حتی به نامردها هم توهین کرده‌ام. همیشه بر این باور بوده‌ام که دنیا شامل دو دسته آدم است: «مرد و نامرد» در این مورد پیش‌تر هم نوشته‌ام و بعدها هم بیشتر خواهم نوشت و در این مورد شک و شبهه نداشته باشید. در طول چند سالی که روزنامه بامداد جنوب را سردبیری و مدیریت می‌کنم، تعدادی مردم واقعی به پستم خورده‌اند که نامشان برای ابد در لوح دلم محفوظ خواهد بود و روزی که روز مردها باشد، نام‌شان را یکی یکی برخواهم شمرد. اما چکنم از روزگار نامراد که در آن تعداد نامردها روز به روز بیشتر می‌شود، نه آنکه از مردانگی کسی کاسته شود، چرا که بر این باورم «مرد هیچ وقت نامرد نمی‌شود و نامرد، مرد» بلکه به این فکر می‌کنم روزگار بر نامردها چنان لبخند می‌زند که «خنثی‌ها» نیز به جای آنکه «خفه» شوند ترجیح می‌دهند «رخت نامردی» بر تن کرده و «عریان» این موضوع را فریاد بزنند. 

در روزهایی که مردم در عسرت بوده و تحریم به سرعت آنها را ترحیم کرده و در برابر دشمن صبوری پیشه کرده و به سیلی صورت سرخ می‌کنند، انگار میدان برای جولان «تفاله‌های سیاسی» و «فرصت‌طلبانی» که بر «گَردنه» نشسته و بر «گُرده» مردم بالا می‌روند و چون «دوالپا» حاضر به پایین آمدن نبوده و بسان «زالو» تا خونش را کامل نخورند، ول کن معامله نیستند، فراهم شده و کسی هم در این مُلک نیست که فریاد مردم را فراگوش دهد که هوش از سر همه رفته است. در این وانفسا، اگر قلم قرار گیرد و دل راه فرار، هیچ چیز بعید نیست، اما شما «دزد» را از آخر به اول هم بخوانید، همان «دزد» معنی خواهد کرد. 

در حالی که رهبر انقلاب به صراحت از ضرورت رسیدگی به معیشت مردم می‌گویند، عده‌ای که در مسند نشسته و در حال سند زدن همه چیز به اسم خود هستند، گوششان بدهکار این حرف‌ها نیست و فقط و فقط می‌خواهند بار خود را ببندند. روزی نیست که ما در کوچه و خیابان با مردمی برخورد نکنیم که ناله‌اشان در آسمان است و گوش شنوایی هم برای حرف‌ها و دردهایشان نیست. بحمدالله همه هم در حال خدمت به فک و فامیل خود بوده و اگر هم بپرسی که چرا چنین کرده‌ای، از بالا و تا پایین‌شان می‌لرزند و چون پاسخی ندارند، دست به شکایت می‌شوند. به‌زودی فرصت یک‌ماهه‌ای که داده بودیم، به پایان می‌رسد و اگر خیلی از مسائل به درستی و صحت به پایان نرسد، ما نیز همان راهی را باید برویم که پیش از این وعده‌اش را داده بودیم. قرار نیست که مردم زجر بکشند و عده‌ای به عیش بنشینند.

برچسب ها: یااداشت ، مردی ، نامردی ، تحریم ، دشمن
نام:
ایمیل:
* نظر: