bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بخشی از این محصولات به میزان 148 هزار تن به خارج از کشور صادر شده که در مجموع 347 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
 محمدتقی منوچهری پیش با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته، شاهد تولید یک‌میلیون و 400 هزار تن انواع محصولات زارعی، باغی، دامی و شیلاتی در سطح استان بودیم که به دلیل بازاریابی مناسب و قیمت مطلوب، فروش خوبی داشته است. بخشی از این محصولات به میزان 148 هزار تن به خارج از کشور صادر شده که در مجموع 347 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است. خرما، گوجه فرنگی، ماهی و میگو  از عمده محصولاتی هستند که در سال گذشته از رونق خوبی برخوردار بوده و فروش خوبی داشته که هیچ گونه خرید تضمینی، توافقی و حمایتی توسط دولت برای آنها انجام نشده است.

منوچهری با اشاره به کمبود منابع آبی و تاثیر بر تولیدات، بیان کرد: اسنال پیش‌بینی می‌شود 31 هزار تن گندم و چهار هزار تن جو از مزارع استان بوشهر برداشت شود که نسبت به مدت مشابه در فصل زراعی گذشته دارای کاهش میزان تولید است. میزان خرما نیز با کاهش محسوسی مواجه شده به گونه‌ای که انتظار می‌رود در سال جاری، 145 هزار تن خرما در استان برداشت شود.
برچسب ها: اقتصاد ، کشاورزی ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: