bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
مسوول صید اداره‌کل شیلات استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۵۰۰ شناور صیادی در این استان اعلام کرد که شناورهای صید سنتی (لنج صیادی) به سیستم ردیاب ماهواره‌ای تجهیز می‌شود.
سید‌عزیر مهدوی روز گذشته در نشست با کارشناسان صید شیلات استان بوشهر با بیان این‌که یکی از ظرفیت‌های مهم استان صید و صیادی است، خاطرنشان کرد: هم‌جواری استان بوشهر با خلیج فارس ظرفیت بالایی برای صید و صیادی فراهم کرده که شغل بیشتر مردم بومی این استان با دریا و دریانوردی گره خرده است. سالانه افزون بر 60 هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر صید می‌‌شود. 80 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در کنار خلیج فارس قرار دارند و این مهم موقعیت ویژه‌ای برای صید و صیادی مردم فراهم کرده است.

وی از تجهیز لنج‌های صیادی به سامانه کنترل آنلاین خبر داد و تصریح کرد: برای ارتقای ایمنی و افزایش امنیت تردد، شناورهای صید سنتی استان بوشهر به سیستم ردیاب ماهواره‌ای تجهیز می‌شود.
مهدوی، با بیان این‌که هم‌اکنون امکان تجهیز این شناورها به دو روش تلفن همراه و ماهواره‌ای فراهم شده است، تصریح کرد: سیستم تلفن همراه اول تا محدوده 30 کیلومتر دور از ساحل پوشش می‌دهد و به‌صورت نیمه‌آنلاین است. در سیستم ماهواره‌ای ارتباط و ردیابی شناور به‌صورت آنلاین و در تمامی محدوده‌های دریا انجام می‌شود. مقدمات این کار فراهم شده و انتظار می‌رود با مشارکت مالکان این شناورها مراحل نصب این سیستم به‌زودی آغاز شود.

مسوول صید اداره‌کل شیلات استان بوشهر با تاکید بر این‌که نصب این سیستم به امنیت دریانوردی کمک شایانی می‌کند و مدیریت بهتر فعالیت‌های صیادی را تحقق می‌بخشد، ادامه داد: تجهیز لنج‌های صیادی به سامانه کنترل آنلاین کاهش عبور از مرزهای دریایی در پی دارد. بیش از 500 شناور صیادی سنتی در آب‌های ساحلی استان بوشهر به صید می‌پردازند و فقدان این تجهیزات در زمان حادثه امکان ردیابی و کمک به آنان را با مشکل مواجه ساخته است.

برچسب ها: اقتصاد ، صیادان ، ردیاب
نام:
ایمیل:
* نظر: