bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
وزیر نفت توافق با اروپا از لحاظ بیمه، کشتیرانی، دریافت پول و مشتریان نفتی برای ایران به‌ویژه حوزه نفتی مهم خواهد بود.
وزیر نفت توافق با اروپا از لحاظ بیمه، کشتیرانی، دریافت پول و مشتریان نفتی برای ایران به‌ویژه حوزه نفتی مهم خواهد بود. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت این هفته در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در جهت فروش نفت خام با بیان این مطلب تصریح کرد: حتما اقداماتی که می‌خواهیم انجام بدهیم را نمی‌گویم چون ترامپ می‌فهمد و علیه‌ا‌ش کار می‌کند اما حتما ما کارهایی در این راستا انجام داده‌ و تلاش‌هایی صورت داده‌ایم که تا جایی که ممکن است این مشکل را برطرف کنیم. مساله توافق اروپایی‌ها برای ما از لحاظ بیمه و کشتی‌رانی، دریافت پول و مشتریانی که نفت ما را بخرند، مهم است. البته کمتر از یک سوم نفت ما به اروپا می‌رود ولی به هر حال کار با اروپایی‌ها مهم است، چراکه بقیه از آنها الهام می‌گیرند.
زنگنه در ارتباط با خروج توتال از ایران و جایگزینی شرکت‌های خارجی دیگر نیز تصریح کرد: از کجا می‌گویید شرکت چینی قرار بود جای توتال را بگیرد اما قبول نکرده است؟ من نشنیده‌ام خبرگزاری‌ها چنین موضوعی را اعلام کنند. توتال فرایند خروجش را از ایران به ما اعلام کرده است. 

60 روز وقت دارد که ده روز آن گذشته است. اگر در این مدت بتواند از امریکا مجوز بگیرد که احتمالش زیاد نیست، در  ایران می‌ماند اما اگر مجوز تهیه نشود جایگزینش معرفی می‌شود که یک شرکت چینی است.
به‌گفته وی، با هر دو کشور هند و چین برای انتقال و فروش نفت صحبت شده است و صحبت‌هایمان را باید ادامه دهیم. از لحاظ انتقال وجه مشکلاتی داریم و برطرف کردن این مشکل کاری است که باید از سوی مذاکره با اروپایی‌ها برطرف کنیم. سفر اخیر آقای ظریف به اروپا مقدمه‌ای بود و همچنان سفرهایی این‌چنینی ادامه دارد. آقای عراقچی هم این موضوع را عنوان کرده‌اند که باید در ریز مسائل با اروپایی‌ها به توافق رسید. همچنان دارد کار می شود تا ما بتوانیم به توافقات مورد نظر دست یابیم.

این مقام مسوول در پایان با اشاره به راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس هر سال اهمیت دارد امسال بیش از این‌که بخواهیم مساله روز قدس را بگوییم به نظر من حضور در راه‌پیمایی روز قدس یک انتقاد به تصمیم‌های یک جانبه و غیر منطقی امریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی خواهد بود.

برچسب ها: اقتصاد ، توتال ، مجوز
نام:
ایمیل:
* نظر: