bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
به دنبال برگزاری جشن رمضان در استان بوشهر؛
ماه مبارک رمضان فرصتی است برای پالایش دل از زنگارها؛ زنگارهایی که ما را از اصل انسانیت دور کرده و در ماه میهمانی خدا فرصتی دست می‌دهد که مقابل آینه وجدانمان، زانو و دفترچه انسانیتمان را ورق بزنیم.
بامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
ماه مبارک رمضان فرصتی است برای پالایش دل از زنگارها؛ زنگارهایی که ما را از اصل انسانیت دور کرده و در ماه میهمانی خدا فرصتی دست می‌دهد که مقابل آینه وجدانمان، زانو و دفترچه انسانیتمان را ورق بزنیم. انسان‌هایی به خاطر غفلت، اشتباه و سهل‌انگاری پشت میله‌های آهنی چشم‌انتظار کوچکترین نشانی از مهر و محبت هستند. خانواده‌هایی در همسایگی ما در فقر مطلق به سر می‌برند و نیازمند اندک نگاه خیرخواهانه‌ای برای تامین قوت شبانه‌شان هستند. 
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر روز گذشته با بیان این‌که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای نیکوکاری است و در این راستا تلاش می‌شود تا زمینه حمایت از نیازمندان با استفاده از ظرفیت خیرین فراهم شود، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران برای برگزاری این جشن‌ها در دستور کار است.

به گفته احمد لطفی، جشن رمضان را یک جشن معنوی می‌بینیم و تلاش می‌شود که همه در این جشن و در این ماه به نشاط معنوی برسند که برنامه‌های مختلفی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و در نقاط مختلف استان در قالب برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.
این مسوول یکی از برنامه‌ها را اطعام و برپایی سفره افطاری برای نیازمندان دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان برای اطعام نیازمندان در استان هزینه شد و امسال نیز برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی سفره افطار و توزیع غذای گرم بین نیازمندان را در دستور کار داریم.
لطفی از توسعه طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد و بیان کرد: این طرح بیش از ۱۳ سال است که از طرف کمیته امداد اجرا می‌شود و مورد استقبال خیرین قرار گرفته است و تلاش داریم که در ماه مبارک رمضان آن را توسعه دهیم.
وی با اشاره به این‌که شش هزار نفر نیازمند جذب حامی و افزایش سرانه دریافتی هستند، گفت: تلاش داریم که تا پایان امسال چهار هزار و ۱۰۰ حامی برای ایتام جذب کنیم و سرانه دریافتی محسنین را نیز از ۳۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش دهیم. سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان از طرح اکرام ایتام و محسنین جذب کمک‌های مالی و غیرنقدی داشتیم که بلافاصله پس از دریافت بین این افراد توزیع شد. با کمک‌های صورت گرفته بسیاری از دانش آموزان مددجو در رشته‌های دانشگاهی خوب قبول شدند. طرح همیان مولی از دیگر طرح‌هایی است که در قالب جشن رمضان برگزار می‌شود و در قالب آن مواد غذایی از سوی خیرین جمع‌آوری می‌شود و شبانه در منازل نیازمندان توزیع می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: در کنار اطعام و برپایی سفره‌ها، طرح توزیع سبد کالا و همیان مولی نیز با استقبال خوبی از سوی خیرین و نیکوکاران استان بوشهر همراه شده است.
وی یکی دیگر از طرح‌های جشن رمضان را سرکشی به خانواده‌های نیازمند عنوان کرد و افزود: از مردم و خیرین برای حضور در بین نیازمندان دعوت می‌کنیم و با حضور در خانواده نیازمندان و با اطلاع نیکوکاران از وضعیت مشکلات آنان برای رفع این مشکلات و تامین نیازهای آنان تلاش می‌شود.
لطفی با بیان این‌که کمک‌های خوبی از سوی خیرین در قالب این برنامه صورت گرفته است، تاکید کرد:‌ سال گذشته ۸ میلیارد ریال در قالب این سرکشی‌های شبانه از سوی مردم و خیرین جذب شد.
وی با بیان این‌که زکات فطره ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به نیازمندان است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین محل‌های هزینه‌کرد زکات فطره کمک به بیماران صعب‌العلاج است که اکنون هزار و ۲۰۰ بیمار تحت پوشش و حمایت قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان این‌که سال گذشته ۳۰ درصد مردم استان در پرداخت زکات فطره با کمیته امداد همکاری کردند، گفت: امسال تلاش داریم و امیدواریم که ۵۰ درصد زکات فطره مردم از سوی کمیته امداد جذب شود.
وی از اجرای طرح رضوان برای کمک به تامین مسکن نیازمندان خبر داد و گفت: طرح شفا نیز برای کمک به بیماران نیازمند، خاص و صعب‌العلاج اجرا می‌شود که از خیرین برای مشارکت در این طرح دعوت می‌کنیم.

به گفته لطفی، از هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص در استان بوشهر ۳۸۰ نفر دارای حامی هستند که تلاش داریم برای هر یک از این بیماران ماهانه ۱۰۰ هزار تومان از حامیان جذب شود.
وی میزان رشد مشارکت مردم در سطح کشور طی سال گذشته را ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: در استان بوشهر شاهد افزایش ۵۸ درصدی مشارکت مردمی در برنامه‌های کمیته امداد هستیم که بیانگر نوع‌دستی و خیّر بودن مردم استان است.
به راستی که،
عبادت به جز خدمت خلق نیست
به تسبیح و سجاده و دلق نیست
هیچ کاری لذتبخش‌تر از کمک کردن به خلق خدا نیست. وقتی ببینی کودکی با کمک‌های اندک ما راهی مدرسه شد. با اشتیاق کتاب در دست می‌گیرد، می‌خواند. او با کمک‌های اندک ما بال می‌گیرد و رها می‌شود. هیچ جایگزینی برای لذت این رهایی نیست. باور کنیم که کمک‌های کوچک ما می‌تواند بنیان خانواده‌ای را تحکیم بخشد. کمک کوچکی که بود و نبودش در زندگی ما احساس نمی‌شود اما دنیای خوشبختی را به دیگران هدیه می‌کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: