bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
ناکامی گزینه‌های شهردای بوشهر و دربه‌دری فلاکت مردم؛
تقریبا دو هفته از یکمین سال انتخابات شوراهای شهر می‌گذرد و همین روزها بود که تقریبا اعضای پیروز انتخابات شورای شهر مرکز استان مشخص شدند.
بامداد جنوب- کریم جعفری:
تقریبا دو هفته از یکمین سال انتخابات شوراهای شهر می‌گذرد و همین روزها بود که تقریبا اعضای پیروز انتخابات شورای شهر مرکز استان مشخص شدند. 9نفری که دستکم شش نفر از آنها را از نزدیک می‌شناسم و با چهار نفرشان ارتباط نزدیک دارم و معمولا ارتباطات دوستانه را فارغ از فضای سیاسی، رقابت‌های جناحی و کنش‌های گروهی صرفا به‌عنوان یک دوست سعی کرده‌ام حفظ کنم. روابط دوستانه ما نه به آن گونه است که خدایی ناکرده به حضرات تحکمی کرده و از آنها چیزی بخواهم و یا حتی در نظر داشته باشم که احیاناً گزینه‌ای را برای شهرداری معرفی، تایید یا رد کنم. بارها هم در همین صفحه نوشته‌ام که همواره به انتخاب اعضای شورا احترام گذاشته و بر این باور هستم که این مردم هستند که دیر یا زود به نتیجه انتخاب خود خواهند رسید و آنها قاضی نهایی هستند.

در همین گعده‌های دوستانه بارها و بارها از اعضای شورا خواسته‌ام که برای انتخاب شهردار دقت لازم را داشته باشند، سعی کنند گزینه‌ای انتخاب کنند که علاوه بر تخصص، سابقه‌ای در حوزه اجرا و اصولا مسائل شهری و شهرداری داشته و به‌مانند انتخاب‌های آن آقای غریبه‌ی طلبکار نباشد که در وزارت کشور هم کسی حاضر نیست گزینه‌هایش را حتی ببیند، چه برسد به اینکه بخواهد تایید کند.

چند روز پیش برای پیگیری مطالبات روزنامه به شهرداری رفته بودم، به‌زبان بی‌زبانی دوستانی که آنجا بودند می‌گفتند نگرد که نیست، اگر هم بود ما جرات نمی‌کنیم پول روزنامه بامداد جنوب را بدهیم، البته این را یکی از اعضای شورای شهر هم به دوستان شهرداری تاکید کرده بود. با این حال، بودند طلبکارانی که در طول ماه‌های گذشته بارها و بارها آنها را در بخش مالی شهرداری دیده بودم که دنبال چندقاز پولشان بودند و دوستان هم به عیان می‌گفتند که شهرداری تعطیل است، درآمد نیست، کار نیست، پول هم نیست!! برای من به‌عنوان یک روزنامه‌نگار و شهروند واقعا دیدن و شنیدن این صحنه‌ و صدا سخت بود.

چندی پیش در تهران در حضور یکی از مسوولان شهردار یکی از مراکز استان‌های غربی آمد که جوانی برومند بود، شهری که به لحاظ درآمدهای جانبی چیزی ندارد اما شهردارش می‌‌گفت که یک پروژه یکصد میلیارد تومانی و چند پروژه چند ده میلیاردی دارند، استاندارشان حرف‌شان را خوب می‌فهمد و کاملا هماهنگ است، معاون عمرانی نیز پابه‌پای شهردار می‌دود و اعضای شورا نیز همراه و هماهنگ هستند، اما وقتی به بوشهر خودمان نگاه می‌کنم که بیش از شش ماه است که شهردار ندارد و گزینه‌های معرفی شده‌اش نمی‌توانند تاییدیه بگیرند، واقعا ناراحت می‌شوم و دلم برای مردم می‌سوزد. گزینه‌های معرفی شده از دوستان هستند، اما ای کاش شورای شهر بوشهر و آنهایی که اکثریت دستشان است به‌جای انتخاب‌های سیاسی و کسانی که از جلسات سیاست‌زده و پستوهای تاریک اتاق‌های تصمیم‌گیری می‌آیند، یک نگاهی هم به خواسته‌های مردم می‌انداختند. من از این واهمه دارم که مبادا فرداروز گزینه‌ای دیگر برای شهرداری بندر بوشهر توسط شورای شهر معرفی شود که او نیز توانایی تاییدیه گرفتن را نداشته باشد.

از این‌رو، از اعضای شورا به‌عنوان یک شهروند و به‌نمایندگی از مردمی که به ما مراجعه می‌کنند، درخواست دارم برای انتخاب گزینه‌های خود پیش از معرفی استعلامی ساده از مراکز امنیتی و نهادهای ذی‌ربط بگیرند، نه فردا فلان مدیرکلِ همه‌جا حاضرِ برای همه پست را معرفی کنند که خروجی‌اش شود انحلال شورای شهر. مرکز استان بیش از این نمی‌تواند با سرپرست اداره شود، تا جایی که می‌دانم آقای قاسمی باوجود آنکه فرد مسوولیت شناس و مطلعی است اما تحت فشار برخی از اعضای همین شورا قرار داشته و به دلیل محدویت‌ها نمی‌تواند تصمیم کلانی بگیرد. خلاصه آنکه برای جلوگیری از انحلال شورا، رفتن به ناکجاآباد و اصلاح امور پیش از هر تصمیمی بهتر از بالادستی‌های مطلع را آگاه کنید که چه در چنته دارید تا بیش از این وقت تلف نشود
نام:
ایمیل:
* نظر: