bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است این‌که رانندگان کامیون مشمول قانون مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور شوند در اختیار مجلس است و باید از سوی نمایندگان مجلس مصوب شود. بنابراین اجرای آن در حدود اختیارات سازمان راهداری نیست هرچند در این‌باره هم با نمایندگان مجلس مذاکراتی انجام شده است.
افزایش 18 درصدی صدور بارنامه‌هاعبدالهاشم حسن‌نیا با اشاره به این‌که روز گذشته ‌صدور بارنامه نسبت به روز قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: روز جاری شاهد افزایش تردد ماشین‌های حمل بار سنگین در جاده‌ها بودیم.
وی با اشاره به اجرا و بررسی خواسته‌های رانندگان در کارگروه و کمیسیون تخصصی‌ گفت: بخشی از خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران امکان اجرایی شدن در کوتاه‌مدت را دارد مانند افزایش نرخ کرایه که این خواسته به اجرا رسید و کرایه‌بها تا ۲۰ درصد افزایش یافت. همچنین خواسته پرداخت یارانه بیمه رانندگان هم به اجرا رسید و در حال حاضر مشکل قطع یارانه بیمه رانندگان حل شده و به اجرا رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر این‌که امکان اجرای برخی خواسته رانندگان و کامیون‌داران در کوتاه‌مدت وجود ندارد و بررسی و اجرایی شدن آن زمان‌بر است، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران تعیین کرایه‌بها براساس تن- کیلومتر است که صنف مرتبط باید طرح دقیق خود را در این‌باره به سازمان راهداری ارائه دهد و این طرح در کمیسیون تخصصی بررسی شود که هنوز طرح تعیین کرایه‌بها برمبنای تن – کیلومتر از سوی صنف رانندگان ارائه نشده است.

حسن‌نیا در پایان با بیان این‌که اجرایی‌شدن برخی خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران فراتر از اختیارات سازمان راهداری و وزارت راه‌وشهرسازی است و نیاز به موافقت مجلس دارد، تاکید کرد: این‌که رانندگان کامیون مشمول قانون مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور شوند را مجلس باید تصویب کند و اجرای آن در حدود اختیارات سازمان راهداری نیست که البته در این باره هم با نمایندگان مجلس مذاکراتی انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: