bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
مدیر رسانه‌ای باشگاه در واکنش به اظهارات مطرح شده مربیان سابق ایرانجوان؛
عوامل سقوط تیم ایرانجوان بوشهر به لیگ دسته 2 کشور را در گزارش‌های مختلف بررسی کردیم. تیمی که به‌دلیل مشکلات عجیب و غریب در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته یک کشور نتوانست انتظارات را برآورده کند و با کسب نتایج ضعیف سند سقوط را امضا کرد..
کادر فنی باید پاسخگوی نقل و انتقالات باشگاه باشد!بامداد جنوب- علی تنگستانی:
عوامل سقوط تیم ایرانجوان بوشهر به لیگ دسته 2 کشور را در گزارش‌های مختلف بررسی کردیم. تیمی که به‌دلیل مشکلات عجیب و غریب در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته یک کشور نتوانست انتظارات را برآورده کند و با کسب نتایج ضعیف سند سقوط را امضا کرد. در روزهای گذشته هم مربیان سابق باشگاه از اتفاقاتی که در این فصل در باشگاه رخ داد، سخنان عجیبی و نگران‌کننده‌ای زدند که عملکرد مدیریت باشگاه ایرانجوان بیش از پیش زیر سوال برد اگرچه مساله جالب‌تر این است که پس از سقوط ایرانجوان، مسوولان آن باشگاه با هیچ کدام از رسانه‌های استان گفت‌وگو نکرده‌اند. مساله‌ای که ناراحتی هواداران این تیم را در برداشت، چراکه حق آنها بود بدانند چرا تیم‌شان به لیگ دسته 2 سقوط کرده است.

حال ما پس از مدت‌ها، موفق شدیم با یکی از مسوولان باشگاه در رابطه با مشکلات ایرانجوان در این فصل از رقابت‌ها گفت‌وگو کنیم. حسن غریبی، مدیر رسانه‌ای باشگاه در گفت‌وگو با ما در مورد مسائل پیش آمده در مورد نوع قراردادها، افزایش مشکلات مالی و دلایل سقوط باشگاه صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید.

هجمه‌ها به عملکرد مدیریت باشگاه پس از سقوط به لیگ دسته 2 رو به افزایش است. این در حالی است که مدیران باشگاه تاکنون جوابی به این هجمه‌ها نداده‌اند. دلیل آن چیست؟ 
پس از مسائلی که در برنامه‌های زنده صدا و سیما گفته شد، ما تصمیم گرفتیم که فعلا در رابطه با موضوعات مطرح شده صحبتی نکنیم، چراکه صحبت‌های انجام شده در تضاد با حرکات و عملکرد ما بود. کسانی در این برنامه‌ها صحبت کرده‌اند که نه تنها در باشگاه حضور نداشتند بلکه از کارهایی که مدیریت برای باشگاه کرده است، خبر ندارند. متاسفانه صدا و سیما ما به جای این‌که از کسانی که در باشگاه فعالتی می‌کنند، دعوت به حضور کند از آدم‌های خودش دعوت کرده بود و در همین رابطه بنده شخصا به آنها گفتم که «مسیری که می‌روید، اشتباه است». متاسفانه آنها دوستان خودشان را وارد برنامه کردند و این افراد هم سخنانی به زبان آوردند که با واقعیت در تضاد بود. مسائلی که در این برنامه‌ها گفته شد کذب محض است و هیچ کدام از آنها در باشگاه ایرانجوان رخ نداده است. 

ولی دو نفر از مهمانان تلفنی این برنامه‌ صدا و سیما، سرمربیان سابق ایرانجوان بودند که از برنامه نقل و انتقالات باشگاه انتقاد کرده بودند. آنها سخنانی در این رابطه زدند که با واقعا تعجب‌آور بود. شما چه نظری دارید؟
ابتدا باید بگویم که تمام قراردادهای باشگاه ایرانجوان شفاف بوده و سند همه آنها موجود است اما در رابطه با نقل و انتقالات باشگاه باید بگویم که آقای وزیری در ابتدای فصل در رابطه با این مساله، به آقای مفتخر اختیار تام داده و او کسی بود که بازیکنان را انتخاب می‌کرد این‌که تیم در فصل نقل و انتقالات خوب بسته شده یا خیر، باید آقای مفتخر پاسخ بدهد نه ما! در اولین اردوی تیم که در تهران برگزار شد، بازیکنان جدید به تمرینات می‌آمدند و این سعید مفتخر بود که جواب نهایی را در رابطه با آنها می‌داد نه شخص دیگری. در این رابطه باید تاکید ‌کنم که آقای مفتخر باید پاسخگو این مسائل باشد.

به هر حال تماشاگران ایرانجوان حق دارند که دلایل سقوط ایرانجوان را بدانند. این در حالی است که مدیران باشگاه پس از سقوط این باشگاه در این رابطه هیچ حرفی نزده‌اند. 
به هر حال سقوط ایرانجوان به لیگ 2 از چند رکن تشکیل شده است و در همین رابطه می‌توان گزارش‌های مختلفی نوشت. دو مورد از مسائلی که در سقوط باشگاه نقش تاثیرگذاری داشت، دیر بسته شدن تیم و منابع کم مالی باشگاه بود. از طرفی ما زمان را در ابتدای فصل از دست داده بود و در آن شرایط هر کس که به باشگاه می‌آمد، با او قرارداد بسته می‌شد. باز هم می‌گویم که اولین کادر فنی باشگاه در این فصل از رقابت‌ها باید در مورد جذب بازیکنان بی‌کیفیت پاسخگو باشد. 
یکی دیگر از موضوعات که در سقوط ایرانجوان تاثیرگذار بود، بودجه این باشگاه بود. بودجه ما در این فصل حدود 5/1 میلیارد تومان بود که کمتر از یک میلیارد از بودجه مشخص است از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی به باشگاه تزریق شد اما در شرایطی که تیم نیاز به شارژ مالی داشت، هیچ کس از ما حمایت نکرد. شخص آقای وزیری هم چیزی حدود 700 میلیون در فصل گذشته از جیب خودش خرج باشگاه کرد.

 برای مثال، در چند روز گذشته برای تیم شاهین شهرداری چیزی حدود سه میلیارد تومان بودجه مصوب شده است و در این حالی است که آنها می‌گویند که بودجه برای سال گذشته بوده. این بدین معنی است که در لیگ 2 بیشتر از لیگ یک هزینه شده است. این مساله واقعا عادلانه است؟ الان ایرانجوان در لیگ 2 کشور است و تا زمانی که بودجه‌اش مشخص نشده، نمی‌توان در مورد آینده تیم نظری داد. به هر حال تفاوت‌هایی که بین دو تیم همشهری ایجاد شده است واقعا آدم را ناراحت می‌کند. اگر برای شاهین شهرداری بودجه چهار میلیاردی مصوب می‌شود، چه اشکالی دارد که برای ایرانجوان دو میلیارد مصوب شود؟ 

حرف پایانی؟
امیدواریم که مسوولان استان همانطور که به قضیه باشگاه شاهین ورود کردند، دست ایرانجوان بوشهر را هم بگیرند. شورای محترم شهر برای شاهین شهرداری حدود شش میلیارد بودجه مصوب کرده است تا این تیم بتواند در لیگ یک نتیجه بگیرد. این در حالی است که ما در فصل گذشته در لیگ یک زیر دو میلیارد هزینه کردیم. امیدوارم که این مبالغی که در حمایت از ورزش استان خرج می‌شود، عادلانه تقسیم شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: