bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: نمی‌دانم کی‌روش هنوز نفرات اصلی‌اش را نشناخته یا نمی‌خواهد از ترکیب اصلی‌اش استفاده کند. الان دیگر زمان آزمون و خطا نیست و باید بهترین‌ها و ترکیب اصلی به میدان بروند.
حسن روشن در خصوص دیدار تیم ملی ایران مقابل ترکیه و شکست دو بریک مقابل این تیم گفت: عجیب است که در فاصله کم مانده به آغاز رقابت‌های جام جهانی کی‌روش هنوز نفرات اصلی تیمش را نمی‌شناسد. تیم ملی مقابل ترکیه با ترکیبی بازی کرد که بعید است ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی باشد.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: نمی‌دانم کی‌روش هنوز نفرات اصلی‌اش را نشناخته یا نمی‌خواهد از ترکیب اصلی‌اش استفاده کند. الان دیگر زمان آزمون و خطا نیست و باید بهترین‌ها و ترکیب اصلی به میدان بروند. الان همه مربیانی که تیم هایشان در جام جهانی حضور دارد ۱۱ بازیکن اصلی و حتی سه چهار بازیکن تعویضی شان را می‌شناسند و در بازی‌های تدارکاتی هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما این شرایط در تیم ملی ایران وجود ندارد.

ملی پوش سابق فوتبال کشورمان گفت: خط زدن وریا غفوری، جلال و حسین حسینی اشتباه بزرگی بود و کی‌روش تاوان این اشتباهش را در جام جهانی خواهد داد. یقین دارم نفراتی که جانشین این سه نفر در ترکیب ثابت می‌شوند قابلیت لازم را ندارند و تیم ملی از آن ناحیه ضربه می‌خورد. فوتبال مثل کشتی نیست که یک کشتی گیر درحال ضربه شدن باشد کنار تشک به او بگویند یک پیکان بهت جایزه می‌دهیم شارژ شود بلند شود و حریفش را زمین بزند. در فوتبال هیچ کاری را بدون برنامه و تفکر نمی‌شود انجام داد.

روشن در خصوص عملکرد بیرانوند گفت: لازم نیست من بگویم بیرانوند ضعیف‌ترین دروازه‌بان ایران در جام‌های جهانی است و یکی از ضعیف‌ترین دروازه بانان ملی ایران. او ضعف‌های زیادی دارد و همیشه گل‌های بد می‌خورد. حریفان عملکرد او را آنالیز می‌کنند و می‌دانند نقطه ضعف بزرگ بیرانوند چیست. او نه کامل خروج می‌کند و نه در چارچوب می‌ایستد. در خروج‌ها پنجاه - پنجاه می‌کند و بدتر از آن که مقابل بازیکنی که به توپ ضربه می‌زند می‌نشیند و فقط مسیر توپ که از بالای سرش می‌گذرد را با نگاه دنبال می‌کند.

مهاجم سابق تیم ملی بیان داشت: دروازه‌بان لااقل پنجاه درصد یک تیم است و وقتی بازیکنان میانه زمین ببینند که از چارچوب دروازه شان خیالشان راحت نیست، اعتماد به نفس‌شان پایین می‌آید و آن‌ها هم اشتباهاتی می‌کنند که نباید. سید حسین حسینی خیلی جوان است، اما با همین جوانی به مراتب از بیرانوند بهتر است. حتی رحمتی هم از بیرانوند بهتر است. چون رحمتی لااقل برای خروج‌ها پنچاه پنجاه نمی‌کند و صد در صدش را می‌گذارد برای چارچوب.

روشن در ادامه با انتقاد از برخی عملکرد‌های کی‌روش گفت: در زمان ما اوفارل سرمربی تیم ملی بود و در کنار تغییر نسل در تیم ملی، کنار خودش یکسری مربی جوان تربیت کرد که از آن‌ها حسن حبیبی و حشمت مهاجرانی در آمدند که از بهترین مربیان تاریخ فوتبال ایران شدند. اما کی‌روش در همه سال‌هایی که ایران بود چنین کاری نکرد. او کنار خودش کدام مربی را تربیت کرد که اگر بخواهد برود بتوانیم تیم ملی را به او بسپاریم؟
نام:
ایمیل:
* نظر: