bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
از شروعی دشوار تا پایانی دشوارتر؛
مراسم قرعه‌کشي ليگ هجدهم، پنج‌شنبه‌شب در سالن همايش‌هاي بين‌المللي رازي برگزار شد و تيم‌ها حريفان خود را در 30 هفته اين رقابت‌ها شناختند. طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان ليگ، فصل جديد ليگ برتر از تاريخ 4 مردادماه آغاز مي‌شود.
نگاهی به بازی‌های پارس جنوبی در لیگ هجدهمبامداد جنوب:
مراسم قرعه‌کشي ليگ هجدهم، پنج‌شنبه‌شب در سالن همايش‌هاي بين‌المللي رازي برگزار شد و تيم‌ها حريفان خود را در 30 هفته اين رقابت‌ها شناختند. طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان ليگ، فصل جديد ليگ برتر از تاريخ 4 مردادماه آغاز مي‌شود. پارس جنوبی جم که نماینده استان در این دوره از رقابت‌هاست، در اولین بازی خود به مصاف تیم سایپا می‌رود و در آخرین بازی خود در لیگ هم به مصاف پرسپولیس تهران خواهد رفت اما در این گزارش می‌خواهیم به بازی‌های پارس جنوبی در هفته‌های مختلف لیگ هجدهم بپردازیم. 

همانطور که در ابتدا خواندید پارس جنوبی در هفته اول بازی‌ها به مصاف تیم فولاد خوزستان خواهد رفت. تیمی که یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر در فصل گذشته بود و توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. فولاد در فصل گذشته عملکرد خوبی داشت، اگرچه نتوانست در بین مدعیان قرار بگیرد. اگر تغییری چندانی در این تیم رخ ندهد، پارس جنوبی می‌تواند با یارگیری مناسب از سد این تیم عبور کند. بازی‌های دوم و سوم پارس جنوبی در لیگ هجدهم در مقابل تیم‌های تیم نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران است. بازی‌هایی که امتیازگیری در آنها خیلی سخت است. با وجود این دو بازی از سه بازی اول پارس خارج از خانه است که کار را برای این تیم سخت می‌کند اما سخت‌ترین بازی پارس در هفته‌های ابتدایی لیگ در مقابل استقلال تهران است. آنها در هفته چهارم در یک بازی خانگی به مصاف تیم پرمهره شفر خواهد رفت. بازی که می‌تواند سرنوشت پارس را به‌نوعی رقم بزند. البته زمان زیادی تا این بازی مانده است ولی این بازی می‌تواند عیار پارس جنوبی را در این فصل از رقابت‌ها مشخص کند. جمی‌ها در هفته پنجم بازی‌ها به مصاف تیم سایپایی می‌روند که در فصل گذشته عملکرد درخشانی داشت و توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند بنابراین اگر تغییرات زیادی در سایپا رخ ندهد بازی سختی در انتظار شاگردان مهدی تارتار است. در کل اگر بخواهیم نظر کلی در مورد پنج بازی اول پارس جنوبی بدهیم، باید گفت که حریفان پارس بازی به بازی سخت‌تر می‌شوند.

اما در هفته ششم بازی‌ها، پارس جنوبی در یک بازی حساس‌ میزبان تیم سپاهان اصفهان است. تیمی که با آوردن علی قلعه‌نوعی باز هم می‌خواهد قهرمانی لیگ برتر را تجربه کند. اصفهانی‌ها بر خلاف جمی‌ها طی چند روز گذشته فعالیت نقل و انتقالاتی خود را به‌صورت جدی آغاز کرده‌اند و در این مدت بازیکنان خوبی هم جذب کرده‌اند. سوای از این‌که بازی در خانه پارس است، سپاهان حریف سرسختی برای این تیم جمی است اما در هفته‌های هفتم، هشتم و نهم پارس بازی‌های راحت‌تری از سه بازی گذشته خود دارد. آنها ابتدا در تبریز به مصاف تیم گسترش فولاد می‌روند و سپس در جم میزبان تیم پدیده مشهد خواهند بود. با توجه به شرایطی که این تیم‌ها دارند، می‌توان امیدوار بود که پارسی‌ها بتوانند از این دو بازی حداقل چهار امتیاز کسب کنند. پس از این دو بازی، جمی‌ها در یک بازی راحت‌تر به مصاف تیم استقلال خوزستانی می‌روند که وضعیت آن همچنان نامشخص است. در هفته دهم لیگ هم تیم صنعت نفت آبادان میهمان پارسی‌ها در جم است. در پنج هفته دوم فصل، پارس جنوبی می‌تواند امتیازات بیشتری در مقایسه با پنج هفته اول فصل جمع کند. دیگر نکته جالب این است که پارس جم در دو بازی متوالی باید به مصاف خوزستانی‌ها برود.

در نهایت به پنج هفته پایانی فصل می‌رسیم. مطابق هفته‌های ابتدایی، در پنج هفته آخر فصل، بازی‌های پارس جنوبی بازی به بازی سخت‌تر می‌شود. آنها در هفته یازدهم مسابقات، به مصاف تیم سپیدرود رشت می‌روند که راحت‌ترین بازی در میان پنج بازی آخر فصل است با این تفاوت که این بازی خارج از خانه است البته امتیازگیری در آن دور از ذهن نیست. پیکان، حریف دوازدهم پارس در در لیگ هجدهم است. تیمی که با مجید جلالی در چند سال گذشته توانسته با جوانگرایی نتایج خوبی بگیرد. پیکانی‌ها در چند روز گذشته دو بازیکن تاثیرگذار خود را از دست داده‌اند و بعید نیست که چند بازیکن دیگر هم از دست بدهند. چیزی که این تیم را برای پارس تبدیل به حریف سرسخت می‌کند، جوانگرایی مجید جلالی است. از آنجایی که این بازی در جم برگزار می‌شود، می‌توان به کسب 3 امتیاز آن امیدوار بود.

 در سه هفته پایانی فصل هم پارس جنوبی یکی از سخت‌ترین لحظات خود را سپری خواهد کرد. ذوب‌آهن اصفهان، تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران به ترتیب حریفان آخر پارس جنوبی در لیگ هجدهم هستند. ذوب‌آهن اصفهان، در فصلی که گذشت توانست عنوان نائب‌قهرمانی لیگ را تصاحب کند و توانست عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد. به هر حال با وجود این‌که امیر قلعه نوعی از این تیم رفته است، ولی ذوب‌آهن می‌تواند دردسر زیادی برای پارس ایجاد کند. تراکتورسازی تبریز هم این روزها دچار تغییرات زیادی در مدیریت خود شده است و حال می‌تواند با سرمایه‌گذای بیشتر کارهای بزرگی انجام دهد. حسن ختام پارس جنوبی در نیم فصل، بازی با تیم پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی است. بازی که می‌تواند سرنوشت پارس جنوبی را مشخص کند. هنوز مشخص نشده است که محرومیت پرسپولیس تهران در نقل و انتقالات بخشیده شده یا خیر ولی با وجود این پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و برانکو خوب می‌داند که بازیکنانش چه بازی ارائه دهد. به هر حال پارس در این بازی، کار سختی در پیش دارد ولی می‌تواند با امتیاز از این بازی سربلند خارج شود.

هنوز لیگ برتر آغاز نشده است و نمی‌توان از الان با قاطعیت گفت که پارس جنوبی می‌تواند در لیگ امسال موفق باشد یا خیر. به هر حال این روزها و خبرهای امیدوار کننده‌ای از باشگاه شنیده نشده است. جنوبی‌ها با آرامش در مکان پنجم قرار گرفتند ولی این تیم حالا اصلا حال و هوای خوبی ندارد و مشکلات مالی به‌شدت هواداران پر شور این باشگاه را نگران کرده است. مهدی تارتار و بهرام رضاییان هر دو از توافقات نهایی حرف زده‌اند باشگاه به‌دلیل همان مشکلات قانونی و قدیمی مجلس، نتوانسته ۵۰ درصد قرارداد بازیکنان فصل گذشته را پرداخت کند. این عوامل باعث نگرانی اهالی فوتبال استان در بوشهر شده که آیا تیم دوست داشتنی شهر جم سال آینده و به عبارتی بهتر تا دو ماه آتی می تواند در لیگ برتر حضور داشته باشد یا خیر!؟

نام:
ایمیل:
* نظر: