bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
پالایشگاه دولتی بهارات پترولیوم هند در آستانه بازگشت تحریم‌های امریکا علیه تهران، خواستار خرید یک میلیون بشکه نفت اضافی از شرکت ملی نفت ایران برای ژوئن شد.
به گزارش رویترز، این اقدام پالایشگاه دولتی بهارات پترولیوم نشان می‌دهد که پالایشگاه‌ها تلاش می‌کنند پیش از مهلت نوامبر که از سوی امریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه بخش نفتی ایران داده شده است، خریدشان را جلو بیندازند.
پس از این‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران خارج شد و دستور بازگشت تحریم‌ها را صادر کرد، ابهاماتی نسبت به صادرات نفت ایران ایجاد شده است. برخی تحریم‌ها پس از مهلت ۹۰ روزه که در ششم ماه اوت به پایان می‌رسد و باقی تحریم‌ها به‌خصوص تحریم‌ها علیه صنعت نفت، پس از مهلت ۱۸۰ روزه که در چهارم ماه نوامبر به پایان می‌رسد، به اجرا گذاشته خواهند شد.

یکی از منابع آگاه به رویترز گفت: در مقطع فعلی نفت ایران جذاب بوده و بسیار بهتر از محموله‌های تکی و سایر گریدهای نفتی است. ایران موافقت کرده تقریبا نفت را به رایگان برای پالایشگاه‌های هندی در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تامین کند و چنین مشوقی هزینه خرید نفت ایران را در مقایسه با سایر گریدهای منطقه‌ای کاهش می‌دهد.
به‌گفته این منابع آگاه، زمانی که شرایط خوب است شرکت بهارات پترولیوم تصور می‌کند که باید از آن استفاده کنند. هند بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران پس از چین بوده و یکی از معدود کشورهایی است که در دوران تحریم‌های غربی قبلی به خرید نفت از ایران ادامه داد. واردات نفت هند از ایران و مکانیسم پرداخت از تهدید تحریم امریکا متاثر نشده است.

یک مقام دولتی هندی تاکید کرد یک هیات هندی که در آن مقامات وزارت دارایی، نفت و خارجه حضور دارند، هفته جاری از روز دوشنبه به کشورهای اروپایی سفر خواهند کرد تا راه‌های ادامه تجارت با ایران با وجود تحریم‌های امریکا را بررسی کنند.
کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران را حفظ کرده و سرگرم برنامه‌ریزی بسته‌ای از مشوق‌های برای متقاعد کردن ایران به ماندن در برجام هستند. هیات هندی برای دیدار با دولت‌ها و بانکداران به فرانسه، آلمان، انگلیس و بروکسل خواهد رفت. در حال حاضر هند پول نفت را به یورو از طریق بانک EIH آلمان تسویه می‌کند.
این مقام هندی آگاه به رویترز گفت: تنها واردات نفت نیست و کشورهای اروپایی و هند از مسائلی مانند بانکداری نیز متاثر شده‌اند. ما درباره همه این موارد گفت‌وگو خواهیم کرد و راهی رو به جلو خواهیم داشت. سفر هیات هندی به اروپا به‌دنبال دیدار هفته گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه از هند صورت می‌گیرد. هند و ایران خواهان ادامه تجارت دوجانبه خود هستند.

برچسب ها: اقتصاد ، نفت ، پالایشگاه
نام:
ایمیل:
* نظر: