bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
خوب است فرماندهان نیروی انتظامی به صورتی شفاف اعلام نمایند که برخورد ماموران آنها با مظاهر روزه خواری دقیقا به چه صورت و در چه مکان هایی صورت می پذیرد و آیا اساسا تا کنون برخوردی در این راستا صورت گرفته یا خیر.
هر ساله و با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، مسوولان نیروی انتظامی با صدور بیانیه و انجام مصاحبه های متعدد، ضمن بیان بایدها و نبایدهای برخی اصناف در این ماه، از برخورد جدی با کسانی که تجاهر به روزه خواری کنند، خبر می‌دهند. با این حال مشاهده معدود مظاهر روزه خواری در سطح شهر و عدم جدیت ماموران در برخورد با این موضوع، لزوم یادآوری وظیفه قانونی پلیس در این زمینه را دوچندان می‌نماید.

به گزارش رجانیوز، نیروی انتظامی اواخر اردیبهشت ماه و در آستانه ماه مبارک رمضان دراطلاعیه ای نحوه فعالیت هتل‌ها و رستوران‌ها در این ماه را اعلام و همچنان تاکید کرد: افراد دارای عذر شرعی از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاء عام خودداری کنند... بدیهی است با معدود افرادی که به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت. همچنین رئیس پلیس پایتخت نیز در آستانه ماه مبارک رمضان امسال طی مصاحبه ای با بیان اینکه ما انتظار داریم مردم شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت کنند، تاکید کرده بود که کسانی که تظاهر به روزه‌خواری کنند پلیس با جدیت با آنها برخورد می‌کند.
 
این هشدارهای مقامات نیروی انتظامی در حالی هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان بیان می‌شود که متاسفانه شاهد اصرار برخی افراد بر تجاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در سطح شهر از سویی و بی عملی ماموران ناجا در این خصوص از سوی دیگر هستیم.
 
این عدم برخورد نیروی انتظامی با متجاهران به روزی خواری در ملاعام این گزاره را در اذهان تقویت می کند که بیانیه های تند و تیز و هشدار دهنده ناجا در آستانه ماه مبارک رمضان هر سال هم یک رفتار روتین و از سر وظیفه بوده و این نیرو عزم و انگیزه لازم برای برخورد با روزه خواران در ملا عام را ندارد. در غیر این صورت شاهد هتک شان این ماه مبارک در این حجم و بدون ترس از برخورد قانونی نبوده‌ایم. 
 
خوب است فرماندهان نیروی انتظامی به صورتی شفاف اعلام نمایند که برخورد ماموران آنها با مظاهر روزه خواری دقیقا به چه صورت و در چه مکان‌هایی صورت می‌پذیرد و آیا اساسا تا کنون برخوردی در این راستا صورت گرفته یا خیر. 
 
به نظر می‌رسد عدم جدیت ناجا در پیگیری این مهم بیش از هر چیز موجب جریحه دار شدن احساسات عموم مردم روزه‌دار شده و این نیرو می بایست پاسخگوی عادی شدن روزه‌خواری در ملاعام باشد. چه اینکه تاکید مسوولان دستگاه قضائی نیز بر مسوولیت ناجا در برخورد با این جرم گواهی می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: