bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
استان بوشهر در تصادفات منجر به فوت در حوزه راهنمایی رانندگی و پلیس راه نسبت به مدت مشابه سال 95 در جایگاه چهارم کشوری قرار گرفته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه راهنمایی رانندگی پارسال رتبه برتر درکاهش  تصادفات را بین استان های کشور از آن خود کرده است گفت: با وجود کاهش 44 درصدی در تصادفات 72 درصد تصادفات منجر به فوت استان مربوط به موتور سواران است.

سرهنگ قدرت الله کشکولی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس راه هم 24 درصد کاهش تصادفات را داشته‌ایم افزود: تاکنون 200 هزار دستگاه موتور سیکلت در استان شماره گذاری شده و در حال تردد است. موتور سیکلت وسیله نقلیه ای است که در چرخه ترافیک به راحتی قابل تردد است و به راحتی هم خریداری می شود اما موضوع اصلی استفاده بهینه از موتور است. موتور سواران باید در هنگام استفاده از این وسیله نقلیه گواهینامه داشته و قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت کنند و حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند. براساس تحقیقات انجام شده در تصادفات منجر به جرح و فوت ،بیشترین علت وقوع تصادفات  موتور سیکلت بر اثر سرعت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم ، عبور از چراغ قرمز، گردش به راست و چپ ،و عدم استفاده از کلاه ایمنی است.
در حال حاضر استان بوشهر رتبه سوم استفاده از موتورسیکلت را درکشور به خود اختصاص داده است./صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر: