bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
کوچه گردان عاشق، نخستین و قدیمی ترین طرح جمعیت مستقل امداد دانشجوی – مردمی امام علی (ع) است که از سال ۱۳۷۸ تا کنون بی وقفه برگزار گردیده و با گذشت بیش از ۱۹ سال سعی دارد عبادتی اجتماعی را – در کنار عبادات فردی – در شب های قدر ترویج کند.
کوچه گردان عاشق، نخستین و قدیمی ترین طرح جمعیت مستقل امداد دانشجوی – مردمی امام علی (ع) است که از سال ۱۳۷۸ تا کنون بی وقفه برگزار گردیده و با گذشت بیش از ۱۹ سال سعی دارد عبادتی اجتماعی را – در کنار عبادات فردی – در شب های قدر  ترویج کند.

در این طرح، کیسه های مایحتاج مورد نیاز یک ماهه هزاران خانواده محروم در شب های قدر توسط دانشجویان و مردم ، تهیه و به درِ خانه های آنها برده می شود.

جامعه هدف این طرح را تمامی خانواده های نیازمند که به دلیل فقر، قادر به تأمین نیازهای اولیه زندگی خود از جمله غذا نمی باشند، تشکیل می دهند.

حمایت از کودکان و بانوان تنها مانده و نیازمند یاری مهمترین هدف کاری جمعیت را تشکیل می دهد. این سازمان مردم نهاد همواره بر خود وظیفه دانسته است تا از حقوق این دو قشر که از آسیب پذیرترین اقشار جامعه به شمار می روند، حمایت نماید. جمعیت سرلوحه برنامه های خود را در یاری این دو قشر، توانمندسازی آنان و خروج آنها از چرخه نیازمندی قرار داده است. و حمایت خود را تا رسیدن به بیشترین میزان شکوفایی بر اساس خواست خود مددجو ادامه می دهد.

طرح کوچه گردان عاشق تنها رساندن کیسه مایحتاج یک ماهه بدست افراد نیازمند نیست بلکه تاباندن نور به قسمت های تاریک و بدور از چشم افراد جامعه است. قسمت هایی که چنان در حاشیه هستند که تا کنون دیده نشده اند. مکان هایی که هیچ جایی در برنامه ریزی های شهری نداشته و افراد ساکن در آن، حداقل های یک زندگی را هم ندارند. 

امسال برای پنجمین بار این طرح در استان بوشهر به همت نمایندگی جمعیت امام علی(ع) در سیراف و روستاهای عسلویه برگزار می شود. 

آدرس نمایندگی جمعیت امام علی در بوشهر : خیابان انقلاب -کوچه انقلاب ۲ (پشت بانک صادرات)-فرعی اول دست راست پلاک يك
برچسب ها: فرهنگ ، جامعه
نام:
ایمیل:
* نظر: