bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
اشتباهی که ضربات جبران‌ناپذیری خواهد داشت؛
بعد از سقوط تیم مشکی‌پوشان به لیگ دسته اول حرف و حدیث‌های زیادی درباره انحلال یا فروش امتیاز این تیم به گوش رسید.
بوشهری‌ها، به‌دنبال خرید امتیاز لیگ یک!بامداد جنوب- علی تنگستانی:
بعد از سقوط تیم مشکی‌پوشان به لیگ دسته اول حرف و حدیث‌های زیادی درباره انحلال یا فروش امتیاز این تیم به گوش رسید. آنچه که تقریبا قطعی به‌نظر می‌رسد این است که مدیران سیاه‌جامگان دیگر قصد تیمداری ندارند و مدیران این باشگاه به‌دنبال واگذاری امتیاز این تیم خصوصی هستند. به همین دلیل بعضی از تیم‌ها در استان‌های دیگر به این باشگاه پیشنهادهایی برای خرید امتیازش داده‌اند که بوشهر هم یکی از این استان‌هاست. 

محمدرضا عباسی، مالک مشکی‌پوشان مشهد در این خصوص گفت: بعد از سقوط به لیگ یک اتفاقاتی افتاد که به این نتیجه رسیدیم دیگر نمی‌توانیم مسیر را ادامه دهیم. مشکی‌پوشان به واسطه قرابت و نزدیکی با ابومسلم، تیم ریشه‌دار فوتبال ایران و خراسان، هواداران زیادی دارد و به احترام همین هواداران است که در تلاشیم تیم را در مشهد حفظ کنیم. مشتریانی از بوشهر، مازندران و حتی خراسان جنوبی داریم که صحبت‌های اولیه هم با آنها انجام شده ‌است اما همه‌چیز را به بعد از پایان ماه مبارک رمضان موکول کرده‌ایم. اعلام کردیم که تیم را به استانداری واگذار می‌کنیم تا آنها بر اساس وعده‌هایی که داده‌ بودند، تصمیم‌گیری کنند اما تا این لحظه هیچ اظهار نظری از سوی مسوولان استانداری صورت نگرفته ‌است. باشگاه بوشهری است که قریب و به یقین این تیم بوشهری ایرانجوان بوشهر است. البته این خبر هنوز تائید نشده است ولی به‌نظر می‌رسد، علی وزیری به‌دنبال این است که تیمش را راهی لیگ دسته یک کشور کند، آن هم با خرید امتیاز تیم مشهدی. آیا واقعا این یک تصمیم عاقلانه و درست است؟ آیا خرید این امتیاز از سوی مدیران باشگاه می‌تواند اشتباهات فصل گذشته آنها را پاک کند؟ آیا با حضور مجدد ایرانجوان در لیگ یک، مشکلات این باشگاه در فصل جدید حل خواهد شد؟ و چراهای دیگری که این خبر در ذهن مخاطبانش ایجاد کرده است. ما در این گزارش می‌خواهیم به این پرسش بپردازیم که آیا بوشهر آماده است دو تیم در لیگ دسته یک کشور داشته باشد؟

همانطور که می‌دانید تیم شاهین شهرداری با صدرنشینی در گروه خود، توانست به لیگ دسته یک کشور صعود کند اگرچه مشکلاتی که در رابطه با بودجه این باشگاه به وجود آمده هواداران این تیم را نگران کرده بود. در شورای شهر بوشهر در رابطه با تصویب بودجه شاهین اختلافاتی به وجود آمده بود که بالاخره کیوان هاشم‌زاده که یکی از اعضای شورای شهر بوشهر است، در گفت‌وگویی تاکید کرد که پرداخت هفت میلیارد تومان برای کمک به تیم شاهین بوشهر در سال ۹۷ در این کمیسیون تصویب شده است. این در حالی است که در گزارش هفته گذشته ما، مدیر رسانه‌ای ایرانجوان گفته بود که بودجه این باشگاه در فصل گذشته حدود 5/1 میلیارد بوده است. اختلافی که بین این دو قیمت وجود دارد، باعث شده شاهد اختلافاتی در میان مسوولان و هواداران این دو باشگاه باشیم ولی خب مساله اصلی فعلا این موضوع نیست. در واقع باید دید که اگر ایرانجوان امتیاز باشگاه مشهدی را گرفت، چقدر بودجه به این باشگاه تعلق خواهد گرفت. از آنجا که بودجه هر استان مشخص است و از طرفی هم شاهین برای قرار گرفتن در جمع بهترین‌ها بودجه زیادی دریافت کرده است، نمی‌توان انتظار داشت که نماینده دوم استان در لیگ یک بودجه زیادی دریافت کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که در صورت حضور دو نماینده از استان در لیگ یک، به احتمال زیاد یکی از این دو باشگاه قربانی دیگری می‌شود. 

اما این پایان ماجرا نیست؛ اگر واقعا چنین اتفاقی رخ دهد، اختلافات میان دو باشگاه وارد دوره جدیدی خواهد شد و باید شاهد مصاحبه‌ها و رفتارهای تندی از سوی دو طرف باشیم. البته این تنها مشکل خرید امتیاز تیم مشهدی نیست. وقتی هوادارن ایرانجوان عملکرد این تیم در سه فصل گذشته لیگ دسته یک کشور را می‌بینند، به بازگشت مجدد ایرانجوان به لیگ دسته یک نباید چندان امیدی داشته باشند. با توجه به مشکلات مالی که ایرانجوان در فصول گذشته داشته است، بهتر است این تیم چند سوایی از لیگ دسته یک کشور به‌دور باشد. شاید تغییر در ساختار و برنامه‌های باشگاه در دو تا سه سال آینده بتواند بهترین راهکار برای این باشگاه قدیمی باشد. 

حتی اگر این پیشنهاد خرید امتیاز، از سوی ایرانجوانی‌ها نباشد نمی‌توان به دیگر تیم‌های استان امیدی داشت، چراکه هیچ کدام از این تیم وضعیت بهتری نسبت به ایرانجوان بوشهر ندارند. در نهایت باید نتیجه گرفت که استان ما همچنان آمادگی پذیرش دو نماینده در لیگ دسته یک کشور را ندارد. شرایط مالی، اسپانسرینگ باشگاه‌ها، نبود برنامه‌های لازم برای پیشرفت و ... از عواملی است که در این موضوع تاثیر بسزایی داشته است. بگذارید رک بگویم، خرید امتیاز لیگ یک از طرف یکی از تیم‌های استان بوشهر، می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات فوتبالی این استان باشد مخصوصا اگر آن تیم ایرانجوان بوشهر باشد. وضعیت فوتبال استان ما هنوز به زمان نیاز دارد تا بتواند به شرایط لازم برسد. مدیران ما باید بدانند که خرید امتیاز همیشه بهترین راه‌حل نیست بلکه می‌تواند مقدمات سقوط را بیشتر از گذشته فراهم سازد.

برچسب ها: فوتبال ، بوشهر ، لیگ یک ، امتیاز
نام:
ایمیل:
* نظر: