bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
شهردار عسلویه در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
امکانات رفاهی و تفریحی مناسب یکی از ملزومات پویایی، نشاط و شادی در هر جامعه‌ای است که این امکانات باید با توجه به نیاز هر جامعه ایجاد شود و در دسترس عموم شهروندان قرار گیرد. تا زمانی که امکانات در خور توجهی وجود نداشته باشد نمی‌توان از میزان نشاط و بالندگی در جامعه سخن گفت..
برای رفاه مردم عسلویه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیمبزرگ‌ترین منطقه تفرجگاهي پارك ملي عسلويه تا پایان سال 98 احداث می‌شود
بامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
امکانات رفاهی و تفریحی مناسب یکی از ملزومات پویایی، نشاط و شادی در هر جامعه‌ای است که این امکانات باید با توجه به نیاز هر جامعه ایجاد شود و در دسترس عموم شهروندان قرار گیرد. تا زمانی که امکانات در خور توجهی وجود نداشته باشد نمی‌توان از میزان نشاط و بالندگی در جامعه سخن گفت، تا زمانی که بستر مناسب تفریح جوانان فراهم نشود نمی‌توان به کاهش آمار مصرف قلیان بین نوجوانان و جوانان امیدوار بود. باید طرحی نو درانداخت و پس از آن تغییر و تحول را دید. بهبود و پیشرفت و توسعه را لمس کرد و طعم خوش آن را چشید. بیا تا گل برافشانیم و طرحی نو دراندازیم و اینک شهرداری عسلویه با ساعت‌ها مطالعه و بررسی، طرح ساخت بزرگ‌ترین منطقه تفرجگاهي پارك ملي عسلويه را در برنامه دارد و دیری نمی‌پاید که اهالی عسلویه روی خوش نشاط و سرزندگی را می‌بینند. زندگی به قول سهراب، زمزمه پاک حیات است. زندگی را باید با همه قوا زندگی کرد، شاد بود و نهراسید. قطعا با تلاش، همت و عزم راسخ، همراهی و مساعدت مسوولان و مردم می‌توان فردایی بهتر را ساخت. 

در همین راستا برای بررسی جزئیات این پروژه با شهردار عسلویه گفت‌وگو کردیم. اصغر پاكدل در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که ضرورت اجرای این پروژه چه بوده و زمین مورد نظر برای آن چگونه تامین شده، گفت: شهر عسلويه از يك طرف با پالايشگاه‌ها و تاسيسات نفتي و از سوي ديگر با دريا محصور شده است و عملا هيچ زميني به منظور ارائه خدمات سرانه عمومي (بهداشتي و درماني، تفريحي و گردشگري، فرهنگي و مذهبي، ورزشي و تاسيساتي) وجود ندارد اما به همت آقای حسین دلشب، مدير محترم سازمان محيط زيست استان بوشهر و ساير همكاران ايشان از جمله مدير محترم محيط زيست شهرستان عسلويه، آقاي موذني و مدير كل منابع طبيعي استان بوشهر، آقاي مهاجري، يك قطعه زمين به مساحت ٢٢ هكتار از جمله اراضي پارك ملي و طبق طرح جامع زيست‌محيطي در زون تفرجگاهي متمركز پارك ملي به مردم شهر عسلويه به منظور ايجاد پارك ساحلي تخصيص داده شد.
به گفته وی، قطعه یادشده در حال حاضر محل تجمع نخاله‌هاست و دستخوش تغيیرات مغاير با محیط زیست شده است که اهم اقدامات و برنامه‌های شهرداري عسلويه در اين قطعه به شرح ذيل خواهد بود:

١- احيای اكوسيستم
٢- احداث زيستگاه مصنوعي مرجان‌ها
٣- تكثير و پرورش درختان حرا و جنگل‌هاي مانگرو
٤- احداث باغ گياه‌شناسي به منظور حفظ بقای ١٤٠ گونه گياهان بومي و مخصوصا گونه‌هايي كه در معرض انقراض هستند
٥-احداث باغ پرندگان
٦- احداث زيستگاه مصنوعي لاك‌پشت‌ها
٧- احداث زيستگاه مصنوعي پرندگان دريايي و پرندگان مهاجر
٨-احداث اكواريم گردشگري 
٩- احداث تالار به‌منظور رفاه حال شهروندان شهرستان عسلويه
١٠- پلاژ 
١١-احداث سالن ماهي‌درماني. 
شهردار عسلويه در پاسخ به این سوال که آیا در پروژه یادشده الزامات زیست‌محیطی و معماری بومی استان لحاظ شده یا خیر، تاکید کرد: همه طرح‌هاي فوق از نظر معماري از طبيعت الهام گرفته‌اند و از نظر عمراني هم داراي سازه‌هاي متحرك و چوبي بوده که اين اقدام در راستاي كاهش اثرات زيست‌محيطي و افزايش نشاط و شادابي در ميان شهروندان خواهد بود.
پاکدل در ادامه درباره هزینه برآوردی پروژه و مدت‌زمان پایان آن نیز یادآور شد: هزینه اولیه برآورد شده برای این پروژه بزرگ 10 میلیارد تومان است و بنا داریم با تلاش‌های مستمر و مداوم پروژه را تا پایان سال 98 تحویل دهیم تا بستر نشاط و آرامش شهروندان را فراهم کنیم. لازم می‌دانم در این فرصت از مدير محترم سازمان منطقه ويژه جناب يوسفي، فرماندار محترم جناب يوسفي، مدير خدمات شهري منطقه ويژه محمد پاكدل و مديران چند پتروشيمي كه در اين راستا همكاري زيادي با شهرداري عسلويه داشتند نهايت سپاس و قدراني را به عمل آورم.
.

برچسب ها: جامعه ، عسلویه
نام:
ایمیل:
* نظر: