bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: در راستای پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر تاکنون ۵۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی ذخیره‌سازی شده است.
عباسعلی زنده‌بودی ، با بیان اینکه پرورش میگو در اراضی ساحلی استان از اردیبهشت ماه آغاز شده است اظهار داشت: امسال 5 هزار هکتار اراضی ساحلی استان برای پرورش میگو اختصاص یافته که نسبت به سال قبل 600 هکتار افزایش یافته است. پرورش میگو را یکی از ظرفیت‌های مهم تولیدی، اشتغال‌زایی و ارزآوری استان بوشهر است و پرورش دهندگان میگو در سال قبل در 4 هزار 400 هکتار اراضی ساحلی استان بیش از 13 هزار تن میگو تولید و صادر کردند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی تا تیرماه ادامه دارد، افزود:  تاکنون 500 میلیون قطعه بچه میگو در 2 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر ذخیره سازی شده است. حدود 1.5 میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای 5 هزار هکتاری پرورشی ذخیره سازی می‌شود و پیش بینی می‌کنیم پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر 17 هزار تن میگو تولید و صادر کنند.

وی از تولید بچه میگو در استان خبرداد و بیان کرد: گونه میگوی پرورشی در استان بوشهر وانامی است که بچه میگوی مورد نیاز اراضی پرورشی در  12 مرکز تکثیر میگو استان بوشهر تولید می‌شود. همچنین سه سایت جدید میگو پس از مطالعات و امکان سنجی به عرصه فعالیت وارد شده است.
برچسب ها: میگو ، شیلات ، بوشهر ، پرورش
نام:
ایمیل:
* نظر: