bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
رفت و آمد به جزیره مرجانی خارگ از دیرباز دغدغه بحق اهالی این جزیره بوده و اعتراض فعالان مدنی و تلاش و پیگیری‌های مسوولان جزیره نیز تا کنون چندان ثمربخش نبوده است. آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
در همین راستا، مدیرعامل شرکت تعاونی صیادی جزیره خارگ با تاکید بر حمایت از کشتی مسافری این جزیره گفت: کشتی جدیدی در مسیر بوشهر - خارگ مستقر شد ولی مسوول شیلات شهرستان بوشهر ازعقد قرارداد با کشتی جدید برای پهلوگیری در اسکله شیلات امتناع کرد.حسین باغبان با اشاره به تحقق یکی از مطالبات ساکنان خارگ تصریح کرد: استقرار کشتی مسافری در مسیر بوشهر به خارگ یکی از خواسته‌های بحق مردم این جزیره است که در این راستا یک کشتی از سوی بخش خصوصی تعیین شد.

وی با بیان این‌که یک فروند کشتی مسافربری با ظرفیت 185صندلی با نام سروربندر از سوی بخش خصوصی در مسیر بوشهربه خارگ و برعکس قرار گرفت، افزود: این شناور به‌منظور تسهیل ایاب و ذهاب مردم جزیره خارگ ایجاد شد که مورد استقبال مسوولان و مردم قرار گرفت و امید بود که در استان هم از این شناور حمایت شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی صیادی جزیره خارگ با تاکید بر توجه به اسکله پهلوگیری برای جابه‌جایی مسافران از خارگ به بوشهر خاطرنشان کرد: تنها اسکله موجود و قابل استفاده برای تردد در مسیر اسکله صیادی صلح آباد بوشهراست که از سوی کشتی اروس مهیار کیش در حال سرویس‌دهی به اهالی خارگ است و این در حالی است که شناور دیگری هم با نام رویای جنوب در این مسیر از سرویس و خدمات‌دهی خارج شد و با پهلوگیری در اسکله فضا را برای ارائه خدمات دیگر کشتی‌ها تنگ کرده و این خود سبب شد تا مسوولان شیلات شهرستان بوشهر از عقد قرارداد با کشتی جدید خودداری کنند.

باغبان از نارضایتی و نگرانی‌هایی شهروندان جزیره خارگ و صاحبان شناور یاد شده خبر داد و تاکید کرد: اهالی خارگ خواستار تعامل مسوولان استان بوشهر برای حل این مشکل بوده و هستند. یکی از دلایل توافق نکردن شیلات بوشهر با قرارداد کشتی سرور بندر لابی پشت پرده و قوی برای جلوگیری از رقابت بین دو شناور در مسیر یاد شده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی صیادی جزیره خارگ با بیان این‌که تا قبل از ورود کشتی اروس مهیار کیش تنها کشتی موجود برای جابه‌جایی مردم خارگ به بوشهر شرکت والفجر کشتی زمرد بود، خاطرنشان کرد: این کشتی تنها شناور مجهز و قابل تردد در هر شرایط جوی بود که به‌واسطه چارتر در اختیار اداره مدیریت عملیات عمومی و پایانه‌های نفتی خارگ بود وخدمات نیم بهای بلیط ارائه می‌داد و مورد رضایت همه شهروندان جزیره خارگ و ارگان‌ها بود.

باغبان با بیان این‌که کشتی والفجر از فعالیت جابه‌جایی مسافران از خارگ به بوشهر و بر عکس به پایان کارخود رسید، تصریح کرد: پس از خریداری کشتی اروس مهیار کیش که از محل اعتبارات شرکت پایانه‌های نفتی ایران بود، وارد چرخه عملیاتی شد و چارتر کشتی والفجر از فعالیت جابه‌جایی مسافران از خارگ به بوشهر و بلعکس به پایان کار خود رسید.
خبرها از خارگ حاکی از تلاش محمود رضایی، بخشدار جزیره خارگ با همراهی اعضای شورا و شهردار برای تامین رفاه حال شهروندان این جزیره به خصوص در زمینه تردد است؛ موضوعی که نیازمند همکاری مسوولان استانی است. حال باید منتظر ماند و دید که رفاه و آسایش اهالی خارگ که سال‌های سخت جنگ را در این جزیره تاب آوردند، تا چه اندازه برای مسوولان استان اهمیت دارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: