bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
سیاستمداران و فعالان حوزه اجرائی به شکل کلی دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به مسائل مطرح شده در کشور دارند. مصطفی هاشمی‌طبا که در انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری کاندیدا بود، بر این باور است که مشکل امروز کشور، برجام نیست، بلکه معضل مهم آب است.
سیاستمداران و فعالان حوزه اجرائی به شکل کلی دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به مسائل مطرح شده در کشور دارند. مصطفی هاشمی‌طبا که در انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری کاندیدا بود، بر این باور است که مشکل امروز کشور، برجام نیست، بلکه معضل مهم آب است. او در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که کارنامه دولت دوازدهم را تا امروز چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: تلاش‌های دولت روحانی خیلی خوب بوده است و دولت در یک ریل مشخص حرکت می‌کند اما در سیاست کلی که مجموعه حکومتی ما دارد باید مقداری تغییر ایجاد شود. با این روشی که ما داریم حرکت می‌کنیم، مسائل مملکت حل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور دچار مشکل کمبود آب است، ادامه داد: باید مجلس ما تمام کوشش‌اش را برای حل مشکل آب و تغییر شیوه کشاورزی می‌کرد و دولت هم دنبالش می‌رفت اما این اتفاق نیفتاده و آقای روحانی هم همین‌طور نشسته و چاه‌ها دارند خشک می‌شوند و آب سدها پایین‌تر می‌روند. پس مجموعه‌ای از سیاست‌گذاری‌ها در مجلس و اراده دولت و منش آن وجود دارد که باید کارها را پیش ببرد.

به نظرم منش دولت خیلی انقلابی نیست که بتواند کار را آن‌طور که لازمه مملکت است پیش ببرد. دولت الان فقط باید به مسئله آب و کشاورزی برسد و بقیه کارها را بگذارد برای بعد. در این میان هرکس که نمی‌تواند در دولت کار کند هم برود. ما که نباید با کسی رودربایستی داشته باشیم. ما در حال حاضر نه مشکل برجام داریم نه مشکل سیاست خارجی، چراکه همه این موارد قابل تغییر است و چیزی نیست که نتوان تغییرش داد اما آنچه که دارد ممکلت را نابود می‌کند مشکل کمبود آب است که اگر حل نشود هم ایران از بین می‌رود هم جمهوری اسلامی.

برچسب ها: سیاسی ، کشور ، آب ، مملکت
نام:
ایمیل:
* نظر: