bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
نقل و انتقالات لیگ برتر زیر ذره‌بین؛
نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال کشورمان چند روزی است که آغاز شده است و تیم‌های حاضر در این لیگ در این روزها پیگیر نهایی کردن قرارداد بازیکنان موردنظر خود هستند. نکته جالب در این فصل از نقل و انتقالات لیگ، نگاه ویژه به بازیکنان بوشهری است.
شاه‌ماهی‌های بوشهری گزینه‌ای جذاب برای همهبامداد جنوب-علی تنگستانی:
نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال کشورمان چند روزی است که آغاز شده است و تیم‌های حاضر در این لیگ در این روزها پیگیر نهایی کردن قرارداد بازیکنان موردنظر خود هستند. نکته جالب در این فصل از نقل و انتقالات لیگ، نگاه ویژه به بازیکنان بوشهری است. بازیکنانی که به‌عنوان شاه‌ماهی نقل و انتقالات معرفی می‌شوند. در این گزارش می‌خواهیم به بررسی شرایط چند بازیکن بوشهری بپردازیم که به‌تازگی به تیم جدید خود رفته‌اند. در این روزها بازیکنانی نظیر علی دشتی، محمد دانشگر و ... تیم‌های جدید خود را شناخه‌اند، بازیکنانی که در فصل گذشته عملکرد نسبتا خوبی در مقایسه با میزان توانایی خود داشته‌‌اند.

ابتدا از علی دشتی، بازیکن سابق تیم پارس جنوبی شروع می‌کنیم. بازیکن کیفیت بالایی دارد و با نمایش‌های درخشانی که در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کشورمان داشت، تیم‌های زیادی به‌ دنبال این وینگر جوان بودند. دشتی در بازی‌های فصل گذشته توانست امتیازات زیادی برای پارس جنوبی به‌دست آورد و با استفاده از تکنیک خود، لحظات خوشایندی برای هواداران جم ایجاد کرد. همین مسائل باعث شد که علی دایی، سرمربی تیم سایپا به‌دنبال این بازیکن باشد. البته در روزهای گذشته بین علی دشتی و مدیران باشگاه اختلافاتی پیش آمد ولی این مسائل مانع خروج از باشگاه نشد. با این حال این‌که او قرار است در پست بازیکنانی مثل علی قلی‌زاده و مهدی ترابی بازی کرده و یکی از یاران سایپا در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشد، می‌تواند مسوولیتش را سنگین کند.

دشتی در مورد این انتقال گفت: من دو فصل با تیم شهر خودم پارس جنوبی بودم و دو فصل خوب را با هواداران خوب این تیم داشتم که فکر می‌کنم بعید است بتوانم چنین فضایی را باردیگر تجربه کنم. من به‌خاطر حضور علی آقا(دایی) سایپا را انتخاب کردم ضمن این‌که این تیم یک تیم بدون حاشیه و با امکانات است که می‌توانم در آن پیشرفت کنم.
محمد دانشگر که یکی از مورد توجه‌ترین بازیکنان لیگ در فصل نقل و انتقالات بود، در نهایت تصمیم گرفت که ادامه فوتبالش را در تیم استقلال تهران سپری کند. بازیکنی که در دو فصل گذشته، زیر نظر علی دایی پیشرفت چشمگیری داشت. ما در گزارش‌های گذشته به مراتب در مورد این بازیکن نوشتیم و گفته بودیم که او در نهایت به یکی از دو تیم سرخابی‌های پایتخت خواهد رفت. از آنجایی که استقلال در فصل جدید تیم خوبی بسته است و در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم حضور دارد، می‌توان انتظار داشت که محمد دانشگر روزهای سخت و البته امیدوارکننده‌ای را در این تیم سپری کند.

محمد دانشگر در رابطه با این انتقال می‌گوید: درست است، من از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتم ولی این تیم یک نیم فصل از نقل و انتقالات محروم بود و نمی‌توانستم ریسک کنم. با مشورتی که با مربی‌هایم انجام دادم دیدم پیشنهاد استقلال برای آینده‌ام بهتر است. بسیار خوشحال هستم با استقلال قرارداد امضا کردم و امیدوار هستم با کمک بازیکنان و مربیان روزهای خوبی برای هواداران این تیم رقم بزنیم.
اما ابراهیم صالحی یکی دیگر بوشهری‌های موفق فصل گذشته بود که با توجه به عملکرد خوبی که داشت، مورد توجه امیر قلعه‌نوعی که به‌تازگی سرمربی سپاهان شده است، قرار گرفت. همانطور که در روزهای گذشته در این صفحه خواندید، این مهاجم بوشهری در نهایت تصمیم نهایی خود را گرفت و دو هفته پیش رسما به تیم سپاهان اصفهان پیوست تا فوتبال خود را زیر نظر امیر قلعه‌نوعی ادامه دهد. صالحی یکی از موثرترین بازیکنان فصل گذشته پارس جنوبی بود که در خط حمله این تیم عملکرد بسیار موفقی داشت و با بازی‌های خوب خود امتیازات مهمی را برای جمی‌ها به‌دست آورد. باید دید که این بازیکن که اهل جزیره شیف است، می‌تواند زیر نظر پر افتخارترین مربی لیگ برتر ایران توانایی‌های خود را نشان دهد؟ 

اما در ادامه به حسین ماهینی می‌رسیم که این روزها به بوشهر آمده است. طی روزهای گذشته چند بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس از این تیم جدا شده‌‌اند و با توجه به این‌که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم است، کار این تیم را در جذب بازیکن جانشین سخت کرده‌اند. اما حسین ماهینی که چند سالی است فوتبال خود را در این تیم می‌گذارند، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، از ماندن خود در این تیم خبر داد آن هم در حالی‌که مشخص بود چه پیشنهاد خوبی دارد.
ماهینی در این رابطه، گفت: نظر شخصی‌ام را می‌گویم. شرایط تیم ما از سایر تیم‌ها و حتی نسبت به گذشته پرسپولیس فرق دارد و ما متاسفانه نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. در این شرایط من اگر جای بازیکنان جدا شده بودم یک سال دیگر در پرسپولیس می‌ماندم تا شرایط به حالت عادی بازگردد و بعد از این تیم می‌رفتم اما نمی‌توان از کسی خرده گرفت و ناراحت شد، چراکه بازیکنان به‌دنبال پیشرفت کردن هستند و مطمئن هستم آنها اگر می‌خواستند در ایران بمانند برای پرسپولیس بازی می‌کردند اما آنها پیشنهاد خارجی داشتند و برای پیشرفت کردن از تیم رفتند و نمی‌توان چیزی به دل گرفت.

یکی از با ثبات‌ترین بازیکنان فصل گذشته پارس جنوبی‌جم حسین پورامینی بود که این روزها در سکوت کامل مشغول درس خواندن است تا امتحانات پایان ترم خود را به‌خوبی سپری کند. گفته می‌شود با جدایی کمال کامیابی‌نیا و مصدومیت شدید ربیع‌خواه، برانکو ایوانکویچ سرمربی کروات پرسپولیس روی حسین پورامینی نظر دارد و حتی نزدیکان سرمربی پرسپولیس بازی‌های وی را به دقت آنالیز کرده‌اند.
این هافبک دشتستانی مرد همه‌کاره میانه میدان پارس جنوبی جم لقب گرفته بود تا جایی‌که بعد از آن مصدومیت شدید در بازی مقابل ذوب آهن که پورامینی دو بازی را از دست داد، شکل تیمی و تاکتیکی تیم تارتار دچار مشکل شد. هافبک تدافعی و دونده جمی‌ها که هم‌اکنون بازیکن آزاد محسوب می‌شود و حتی پیشنهادهایی از تیم‌های اصفهانی دریافت کرده است در طول فصل یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان پارس جنوبی جم بود که همواره عصای دست تارتار لقب گرفت. این در حالی است که پورامینی شاید قید همه پیشنهادات رنگانگ تیم‌های بزرگ را زده و در تیم استانش مشغول به بازی شود. پرسپولیس تا نیم فصل اول لیگ برتر نمی‌تواند بازیکن جدیدی جذب کند و باید دید در پایان چه اتفاقی برای هافبک مقتدر جمی‌ها خواهد افتاد و او این ریسک بزرگ را انجام خواهد داد یا خیر؟!

نام:
ایمیل:
* نظر: