bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
تفاهم همکاری میان صندوق بیمه اجتماعی رکوع (روستاییان، کشاورزان و عشایر) و سازمان میراث فرهنگی به امضای محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل صندوق و پویا محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی رسید.
دستی در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای کوچک، تحت پوشش خدمات پایه بیمه قرار می‌گیرند. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در مراسم امضای این تفاهمنامه، به تجارب نظام در ارائه خدمات اجتماعی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، ارائه خدمات بیمه‌ای به همه آحاد جامعه است و ما امروز قدم دیگری برای رسیدن به این هدف برمی‌داریم.

واعظ مهدوی با بیان این‌که تصمیم داریم با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تولیدگران صنایع دستی را تحت پوشش بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت قرار دهیم تا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هنرمندان و صنعتگران این عرصه برطرف شود، افزود: بسیاری از مردم جهان، کشور ما را از دست ساخته‌های هنرمندانش می‌شناسند و بنابراین ما به عنوان دولت موظف به حمایت از این هنر-صنعت هستیم.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی نیز به جایگاه جهانی ایران از نظر تنوع و کیفیت صنایع دستی اشاره کرد و گفت: حمایت از صنایع دستی مثال روشنی از حرکت در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است و اگر روزی درهای این کشور بسته شود، یکی از معدود کالاهایی که تولیدش بدون هیچ وقفه‌ای ادامه می‌یابد، صنایع دستی است.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، بیمه ، روستا
نام:
ایمیل:
* نظر: