bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
نگاهی متفاوت به جلسه پرتنش شورای شهر بوشهر؛
پس از کش و قوس‌های فراوان، شورای شهر بوشهر لایحه بودجه چند میلیاردی باشگاه شاهین برای حضور در لیگ دسته یک کشور را تصویب کرد تا یکی از مسائل این باشگاه فعلا حل شود. در جلسه‌ای که برای تصویب این لایحه برگزار شد، اتفاقات تلخی افتاد که شاید دود آن به چشم شاهین شهرداری و هواداران این باشگاه برود.
اختلاف شخصی، دشمن شماره یک شاهین شهرداریبامداد جنوب- علی تنگستانی:
پس از کش و قوس‌های فراوان، شورای شهر بوشهر لایحه بودجه چند میلیاردی باشگاه شاهین برای حضور در لیگ دسته یک کشور را تصویب کرد تا یکی از مسائل این باشگاه فعلا حل شود. در جلسه‌ای که برای تصویب این لایحه برگزار شد، اتفاقات تلخی افتاد که شاید دود آن به چشم شاهین شهرداری و هواداران این باشگاه برود. حرف‌ها و سخنانی که در بین اعضای شهر بوشهر رد و بدل شد نشان داد که حضور شاهین در لیگ چه چالشی بزرگی برای آنها ایجاد کرده است. ما در این گزارش تحلیلی بر آنچه که در جلسه شورا گذشت، خواهیم داشت.
ابتدا به بررسی سخنانی که ابوذر دهدار، رئیس شورای اسلامی بندر بوشهر در این جلسه گفت بپردازیم. او معتقد بود که باشگاه شاهین در امر اظهارنامه مالیاتی کوتاهی کرده است و مدیر عامل باشگاه در این راستا باید جوابگو باشد. دهدار همچنین به ثبت نشدن موسسه در اداره ثبت شرکت‌ها انتقاداتی داشت. این در حالی‌که طبق قانون تیم‌های که در لیگ حضور داشتند نیازی به این مساله نداشتند، بلکه این قانون فقط برای تیم‌های لیگ یک و لیگ برتر لحاظ می‌شود. با وجود این دهدار از آقای دمشقی و هیات مدیره خواست که بدون توجه به حاشیه‌ها، با تمام همت به فعالیت پرداخته و تغییرات هم از اختیارات شهردار است.

در ادامه به بررسی سخنان اکبر توسلی، دیگر عضو شورای شهر می‌پردازیم که معتقد بود باشگاهی که اساسنامه مصوب ندارد، فعالیتش دارای ایراد قانونی است. وی در همین رابطه یادآور شد: فعالیت باشگاه بدون اساسنامه روال قانونی ندارد و انتظار می‌رود سریع‌تر این مساله مرتفع شود تا ساختار باشگاه انضباط بیشتری پیدا کند، چراکه شورا و شهرداری این تیم را فقط برای یکی، دو سال نمی‌خواهد. بعضا گفته می‌شود که تصمیمات خارج از هیات‌مدیره و به‌صورت شخصی بوده که برای بررسی دقیق‌تر، قبلا خواستار ارائه نمونه‌ای از صورتجلسه هیات‌مدیره باشگاه شدیم ولی هنوز چیزی به شورا ارسال نشده است. البته دمشقی، مدیرعامل باشگاه شاهین در واکنش به این موضوع تاکید کرد که «من عضو هیات‌مدیره نبوده‌ام ولی اطلاع دارم که دبیر و دفتر صورت‌جلسه داشته که مصوبات‌شان نیز ثبت می‌شده است و سرپرست شهرداری که در جلسه حضور داشته می‌تواند به شورا ارائه کند». از حرف‌های توسلی می‌توان به این نکته رسید که او معتقد است فعالیت‌ باشگاه در طول سه سال غیر قانونی بوده است ولی واقعا اینطور است؟ 
اما به جالب‌ترین و عجیب‌ترین بخش گزارش امروز می‌رسیم. 

ندا عبدالله‌زاده که یکی از مخالفان سرسخت دمشقی، مدیرعامل شاهین شهرداری است بار دیگر تاکید کرد خواهان برکناری وی از سمتش در باشگاه شاهین شهرداری است، آن هم به‌دلیل مشکلات مدیریتی نه اخلاقی. او معتقد بود که به‌دلیل این‌که تمام خانواده‌ ما شاهینی هستند، کسی نمی‌تواند ما را از این تیم جدا کند. اما طی اتفاقاتی که در روزهای گذشته در باشگاه شاهین شهرداری رخ داده است، کیست که نداند بیشتر سخنان ندا عبدالله‌زاده به‌خاطر اختلافات شخصی است که او با محمد دمشقی دارد. دلایل آن هم تقریبا روشن است و نیازی نیست که آنها را دوباره تکرار کنیم. از نظر ندا عبدالله‌زاده، تیمی که در طول فصل یک‌بار مربی خود را تغییر دهد، مدیریت خوبی ندارد اما اگر نگاهی به عملکرد شاهین بیاندازیم می‌بینیم که هر وقت این تیم دو فصل گذشته، سرمربی خود را تغییر داده است، نتایج بسیار بهتری کسب کرده است این‌که در بعضی از مواقع از فصل تیمی نتیجه نمی‌گیرد و مدیرعامل مجبور به تغییرات در آن تیم‌ می‌شود یک روند عادی در فوتبال ماست. چه بسا که استقلال و پرسپولیس هم چنین عملی را انجام داده‌اند و البته نتایج خوبی هم گرفتند. قبول داریم که بعضی از انتخاب‌های محمد دمشقی خیلی فوتبالی نبوده ولی باید این نکته را پذیرفت که همیشه انتخاب‌های دوم او تاثیرگذار بوده است. 

اما سخنان ندا عبدالله‌زاده با واکنش سریع عبدالخالق برزگرزاده، دیگر عضو شورای شهر روبه‌رو شد. برزگرزاده در این رابطه تاکید کرد که «برای ما جای سوال است که چرا برخی همکاران طی این مدتی که از شروع کار شورای پنجم می‌گذرد، به ایراداتی مثل نبود اساسنامه یا شفافیت مالی توجهی نداشتند، اما تیم که صعود کرد و باید برای لیگ یک آماده شود، ایرادات پررنگ می‌شود و شاهدیم که طی ۱۵ روز اخیر چه نگرانی و بحث‌هایی در میان هواداران این تیم رقم خورده است». نکته جالب قضیه در همین‌جا است، چراکه هیچ کدام از مخالفان در رابطه با این‌که نمی‌خواستیم تمرکز تیم بهم بخورد، حرفی نزدند. 

به گزارش خلیج فارس، برزگرزاده در بخش از سخنانش گفت: «برخی همکاران ما باید با مردم صادق باشند و بگویند که منافع‌شان در نفوذ به تیم شاهین است. مثلا چند هفته قبل ندا عبدالله‌زاده خطاب به قاسمی سرپرست وقت شهرداری گفت که باید دمشقی تغییر کند اما وی پاسخ داد: «این مساله از اختیارات هیات مدیره باشگاه است». من همان‌جا به عبدالله‌زاده گفتم فرصت دهید، من می‌توانم دمشقی را تغییر دهم ولی عبدالله‌زاده پاسخ داد می‌خواهم اکنون این تغییر رخ دهد تا هزینه‌اش برای سرپرست فعلی شهرداری باشد و به سرپرست بعدی شهرداری سرایت نکند». در همین‌جا بگو مگوی شدید بین دو عضو شورا رخ می‌دهد که بهتر است در رابطه با آن چیزی ننویسیم. 

اما در آخرین اظهارنظر این جلسه، به سخنان پویا دولابی می‌پردازیم. از سخنان این عضو شورای شهر می‌توان نتیجه گرفت که ایشان خیلی در جریان فوتبال کشورمان نیست. او معتقد بود که تصمیمات غیرحرفه‌ای در تصویب بودجه شاهین گرفته شده است و مبلغ بسیار کمتری نسبت به مبلغ یاد شده باید به این تیم اختصاص داده شود. ولی بهتر است به آقای دولابی بگوییم که فصل گذشته ایرانجوان با 1/5 میلیارد بودجه‌ای که داشت نتوانست کاری انجام دهد و در نهایت به لیگ پایین‌تر سقوط کرد. شاهین هم برای این‌که در همین فصل اول توانایی‌های خود را نشان دهد باید هزینه کند البته برای صرفه‌جویی در هزینه بیشتر باید برنامه‌ریزی دقیق از سوی هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه انجام شود. در فوتبال امروز کشورمان دیگر با یک و یا دو میلیارد نمی‌توان کار خاصی در لیگ یک انجام داد. شما اگر نگاهی به دو فصل پیش بیندازید، متوجه می‌شوید که پارس جنوبی برای این‌که به لیگ دسته یک برسد چه هزینه‌ای کرد. هواداران شاهین این آرزو دارند که بار دیگر شاهین را در لیگ برتر ببینند نه این‌که مانند ایرانجوان، چند سالی با یک بودجه مشخص در لیگ یک فعالیت کند و در آخر هم به دسته پایین‌تر سقوط کند. 

در پایان جلسه هم عبدالخالق برزگرزاده حرف عجیبی زد که تعجب همگان را برانگیخت، شرطی که واقعا عملی شدن آن به برنامه سنگینی نیاز دارد. او در واکنش به محمد دمشقی تاکید کرد « اگر می‌توانی در فصل اول این تیم را لیگ برتری کنی، بودجه ۶ تا ۷ میلیاردی تصویب می‌شود، در غیر این‌صورت می‌توان با ۳ میلیارد تومان این تیم را در لیگ یک نگه داشت و مابقی اعتبار را صرف حقوق باقیمانده کارگران فضای سبز، پسماند و سایر مطالبات زمین مانده شهرداری قرار داد. 
سخنانی که در این جلسه گفته شد، نشان از این دارد که بسیاری از اعضای شورای شهر در رابطه با فوتبال و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد اطلاعات کمی دارند. باید به این نکته توجه کرد اختلافات میان اعضای شورای شهر می‌تواند باعث اتفاقات تلخی در باشگاه شاهین شود. این‌که هماهنگی خاصی میان آنها وجود ندارد، می‌تواند حتی برای شهر بوشهر هم گران تمام شود. به هر حال باید دید که در روزهای آینده چه اتفاقاتی برای شاهین شهرداری رخ می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: