bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
به دنبال آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در مراسم گلریزان استان بوشهر؛
ماه مبارک رمضان غنیمت بزرگ و فرصت بی‌نظیری برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمدی است که در نشیب‌های زندگی و به ناچار ترک خانواده و منزل کرده و روانه زندان شده‌اند. برکات ماه میهمانی خدا کم نیست اما بسیار نیکوست که این اقدام خیرخواهانه و انسان‌دوستانه فقط محدود به ماه رمضان نشود و اسیران در بند یک سال چشم به راه از راه رسیدن این ماه نباشند.
بامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
ماه مبارک رمضان غنیمت بزرگ و فرصت بی‌نظیری برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمدی است که در نشیب‌های زندگی و به ناچار ترک خانواده و منزل کرده و روانه زندان شده‌اند. برکات ماه میهمانی خدا کم نیست اما بسیار نیکوست که این اقدام خیرخواهانه و انسان‌دوستانه فقط محدود به ماه رمضان نشود و اسیران در بند یک سال چشم به راه از راه رسیدن این ماه نباشند. روز گذشته بیست و پنجمین مراسم گلریزان استان با حضور مسوولان به بهترین شکل برگزار شد و حضور کم‌نظیر مردم نشان از انسان‌دوستی و درجه نیکوکاری و خیرخواهی بوشهری‌ها بود. 
در این مراسم، رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به مشارکت خیران در جشن گلریزان گفت: با پرداخت ۷۲ میلیون تومان شش زندانی جرائم غیر عمد مالی در جشن گلریزان از زندان بوشهر آزاد شدند.

علی جمادی با قدردانی از مشارکت خیران در این جشن تصریح کرد: برخی از محکومان به سبب بدهی مالی ناخواسته زندان را تحمل می‌کنند که طبق قانون باید این حکم صادر شود.
وی با بیان این‌که تنها راه نجات زندانیان جرائم غیر عمد مالی از حبس، گذشت شکات و تامین بدهی آنان است، خاطرنشان کرد: جشن گلریزان در راستای کمک به این افراد که در حبس هستند برگزار می‌شود و مردم نیکوکار بوشهری در این نوع فعالیت‌ها حضوری پررنگ و چشمگیری دارند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در 26 نقطه استان بوشهر تاکید کرد: سال گذشته 133 زندانی جرائم غیر عمد مالی در زندان‌های استان بوشهر با مشارکت خیران و گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند که 9 نفرشان زن بودند. 

جمادی کل بدهی زندانیان سال گذشته را 215 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: امسال 125 زندانی جرائم غیر عمد مالی در زندان هستند که 40 نفرشان در زندان شهر بوشهر است.
وی بدهی زندانیان جرائم غیر عمد مالی استان بوشهر را 220 میلیارد ریال دانست و گفت: با مشارکت خیران و گذشت شاکیان شش نفر زندانی جرائم غیر عمد مالی در زندان شهر بوشهر با پرداخت 72 میلیون تومان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از رایزنی با بیمه سینا برای بیمه حوادث خانواده زندانیان جرائم غیر عمد مالی به شکل رایگان خبر داد و تاکید کرد: در جشن گلریزان امام جمعه، استاندار، تجار، صیادان، موسسات خیریه، اتاق بازرگانی، افراد خیر و دیگر افراد کمک کردند که امید می‌رود بخش عمده‌ای از زندانیان جرائم غیر عمد مالی آزاد شوند.
جمادی با بیان این‌که در جرائم غیر عمد فرد خطاکار سوء نیتی ندارد، گفت: این نوع جرم‌ها عالمانه انجام نمی‌شود که در این شرایط راهکارهای قانونی برای کاهش ماندگاری آنها در زندان ارائه می‌شود.

وی، جرم‌زدایی و حبس‌زدایی را از برنامه‌های مهم دادگستری دانست و تاکید کرد: زندانیان جرائم غیر عمد مالی خانواده و اجتماع از نیروی کار مفید و موثر آنها محروم است که حبس‌زدایی در این افراد مورد تاکید است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: با توجه به این‌که آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد مالی رهایی یک خانواده از غم و اندوه است این برنامه باید به صورت مستمر برگزار شود.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: باید با همکاری ستاد دیه و خیران زمینه حل مشکل زندانیان جرائم غیر عمد مالی و بازگشت آنها به جامعه فراهم شود.
وی بر ضرورت مردم‌نهاد کردن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در جامعه تاکید کرد و گفت: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نباید تنها محدود به ماه مبارک رمضان باشد و باید با استفاده از ظرفیت خیران به صورت مستمر ادامه داشته باشد. در این آیین مدارک آزادی 6 زندانی جرائم غیر عمد تحویل آنان شد.

پاداش دستگیری از نیازمندان در همین زندگی دنیوی تاثیر خود را نشان می‌دهد و همه آنهایی که تجربه تنها یک بار کمک کردن به دیگری را داشته باشند، بر این گفته صحه می‌گذارند. مگر می‌شود دست بنده‌اش را بگیری و برایت جبران نکند! مگر می‌شود گره از مشکل کسی بازی کنی و گرهی از مشکلاتت باز نشود.
 «معجزه زندگی دیگران باش. بیقرار باش برای شادی ساختن در زندگی انسان‌ها. دست‌های خدا باش برای برآوردن رویای انسان دیگری …. خنثی نباش ! بی‌تفاوت نباش ! اگر دیدی کسی گره‌ای دارد و تو راهش را می‌دانی سکوت نکن ! اگر دستت به جایی می‌رسد دریغ نکن …. معجزه زندگی دیگران باش ! این قانون کائنات است !!! معجزه زندگی دیگران که باشی، بی‌شک کسی معجزه زندگی تو خواهد بود …. لطفا کمی آهسته‌تر از کنار هم عبور کنیم... ». 

نام:
ایمیل:
* نظر: