bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
واردات نفت هند از ایران در ماه مه سال جاری (اریبهشت - خرداد) به 705 هزار بشکه در روز افزایش یافت که این میزان بالاترین میزان از سال 2016 تاکنون بوده است .
به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز، بر اساس داده‌های سازمان کشتیرانی هند، واردات نفت هند از ایران در ماه مه در مقایسه با ماه قبل از آن 2/10 درصد افزایش داشته که این میزان در مقایسه با سال گذشته 45 درصد افزایش نشان می‌دهد.
بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، صادرات نفت ایران به جهان در ماه مه به 7/2 میلیون بشکه نفت خام در روز رسید که این مقدار بیشترین سطح صادرات نفت تهران از زمان لغو تحریم‌های بین‌المللی در سال 2016 است.

پالایشگاه‌های نفت هند در سال 2017 به‌دلیل اختلاف با ایران در مورد حق توسعه میدان گازی فرزاد ب مجبور به کاهش واردات نفت خود از تهران شدند اما در ماه آوریل سال جاری در نتیجه سیاست‌های نفتی جدید ایران، پالایشگاه‌های نفتی هند اقدام به افزایش واردات نفت خود از ایران کردند.
«نیارا انرژی» یا «اسار اویل» که شرکت روس نفت دارای سهام اصلی در این شرکت است در ماه جاری واردات نفت خود از ایران را کاهش داد. در ماه مه این پالایشگاه بزرگ‌ترین مشتری هندی نفت ایران بود و روزانه 200 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرد. دارمندرا پرادان وزیر نفت هند هفته گذشته اعلام کرد دهلی‌نو سیاست انتظار را اتخاذ کرده است و اثرات تحریم‌های امریکا علیه ایران را بررسی خواهد کرد.

هند در پنج ماه اول سال 2018 ، 583 هزار و 500 بشکه نفت خام در روز از ایران نفت وارد کرد که این مقدار 5/6 درصد بیشتر از واردات نفت این کشور در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است. در ماه گذشته ایران همچنان پس از عراق و عربستان سعودی سومین صادرکننده نفت هند باقی ماند.
در مجموع هند در ماه مه 34/4 میلیون بشکه نفت خام در روز وارد کرد که این مقدار 8/2 درصد بیشتر از سال گذشته است. مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 6/4 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف‌کننده بزرگ جهان پس از امریکا و چین قرار می‌دهد. هند یکی از معدود کشورهایی بود که در دوران تحریم‌ها به خرید نفت از ایران ادامه داد. این کشور به‌دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری، نیازش به انرژی افزایش یافته است.
آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد که تا سال 2040 هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.

برچسب ها: اقتصاد ، نفت ، ایران ، هند ، نفت خام
نام:
ایمیل:
* نظر: