bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
سرپرست فرمانداری تنگستان از اجرایی شدن عملیات لایروبی اسکله بندر بوالخیر خبرداد.
عملیات لایروبی اسکله بندر بوالخیر اجرایی می‌شوداحمد دشتی ظهر یکشنبه در نشست تکریم و معارفه مسول دفتر امور دریایی و بندری بندر بوالخیر در بخش دلوار، گفت: پروژه ی لایروبی اسکله بندر بوالخیر در مرحله مناقصه است و پیش بینی می شود در ماه آینده، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود. این پروژه با عمق ۴ متر اجرا خواهد شد که باعث می شود شناورها و لنج های با تناژ بالا، قابلیت پهلوگیری در این اسکله را داشته باشند.

وی در ادامه افرود: توسعه زیرساخت‌های بندری از عمده مطالبات مردمی است که در حوزه ساحلی تنگستان سکونت داشته و معیشت آنها در ارتباط و وابسته به دریاست و این مهم در برنامه های کاری و اولویت دار فرمانداری شهرستان است. با توجه به ظرفیت بالایی که در خصوص صادرات کالا و مواد غذایی از طریق بندر بوالخیر ایجاد شده است، توسعه این زیرساخت‌ها در بوالخیر، می تواند نقش مهمی در تسریع فرایند بارگیری و تخلیه داشته باشد.

این مقام مسول لایروبی اسکله بندر محمدعامری و بوالخیر را به منظور پهلوگیری شناورهایی با تناژ بالا و همچنین برای امکان پهلوگیری شناورهای فلزی لازم و ضروری دانست و گفت: توسعه اسکله بوالخیر به منظور تسریع در فرایند بارگیری و تخلیه، می بایست از ۵۰ متر به ۲۰۰ متر اجرایی شود. تجهیز اسکله بندر بوالخیر به سیستم اطفای حریق و شناور آتش خوار به سبب آتش‌سوزی‌های اخیر ضروری است و تجهیز این اسکله به این موارد ایمنی باید انجام شود.

در این نشست که با حضور معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و در دفتر فرماندار تنگستان برگزار شد، از زحمات سعید فقیه مسول دفتر امور دریایی و بندری سابق بندر بوالخیر تقدیر و احمد رییسی برای این سمت معارفه شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: