bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ‌بوشهر گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۸۰ کیلوگرم مواد مخدر کشفی استان ‌برای امحاء به ‌لرستان منتقل شد.
ارسطو ترکمان‌منش ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه توجه به برنامه‌های پیشگیری در اولویت قرار دارد اظهار داشت: برنامه فرهنگی و پیشگیری به مناسبت سالروز جهانی و  هفته مبارزه بامواد مخدر در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی از اجتماعی شدن مبارزه بامواد مخدر  خبرداد و بیان کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر مسابقات ورزشی، همایش مبارزه با مواد مخدر، نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، پویش‌های رسانه‌ای در استان برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها در برنامه هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: در این برنامه‌ها از ظرفیت‌های سازمانهای مردم نهاد در امر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر استفاده می‌شود‌. دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سمن‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری در هفته مبارزه بامواد مخدر  در سطح استان مشارکت می‌کنند.

ترکمان منش با تاکید بر نقش مهم آگاه سازی در پیشگیری از اعتیاد خاطر نشان کرد: از ائمه جمعه وجماعات استان درخواست شده  خطرات مواد مخدر و پیامدهای شوم اعتیاد از سنگر نماز جمعه و محافل گوناگون به مردم برای حفط سلامتی خانواده و جامعه متذکر شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر دیدار از خانواده شهید مبارزه با مواد مخدر، تشکیل زنجیره انسانی با شعارهای پیشگیری از اعتیاد در سطح شهر و بوستانها را از جمله برنامه هفته مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: توزیع بسته‌های آموزشی مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در مساجد و کانون و تشکل‌های دینی به مناسبت سالروز جهانی، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویی، پخش شعارهای پیشگیرانه به‌صورت زیرنویس در ایام هفته، پخش کلیپ، انیمیشن، فیلم‌های کوتاه و سینمایی از دیگر برنامه‌های  ویژه هفته مبارزه با مواد مخدر است.

ترکمان‌منش شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب در محلات و انجام مداخلات مشاوره‌ای را از دیگر برنامه‌ها در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در سطح استان با محوریت سازمانهای مردم نهاد، اجرای گسترده برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح محلات شهری و روستایی، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای سربازان ارتش مستقر در پادگان، برگزاری مسابقات ورزشی دومیدانی، دوچرخه سواری  از جمله برنامه‌های این روز است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با معضلات و عوارض مواد نیروزا برای مدیران باشگاههای ورزشی گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر نشست تخصصی با 100 نفر از فعالان دانشجویی با موضوع اعتیاد و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح محلات شهری و روستایی از طریق روان شناسان بهداشت روان مستقرمراکز جامع سلامت استان برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر  از معدوم کردن بیش از 1.2 تن از انواع مواد مخدر خبردادو گفت: بیش از یک‌هزار و 280 کیلوگرم مواد مخدر کشفی استان بوشهر  برای امحاء به استان لرستان منتقل شد.

ترکمان‌منش با بیان اینکه  مراسم امحا مواد مخدر  2 تیر در استانهای تعیین شده برگزار می‌شود تصریح کرد: مواد مخدر کشف شده 6 استان در مرکز لرستان به صورت همزمان معدوم می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: