bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به آثار خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی در استان گفت: افت شدید آب چاه‌ها و طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری‌ها از آثار خشکسالی‌ها و کاهش بارش باران در استان بوشهر است.
شاهپور رجایی با اشاره به کاهش بارش 53 درصدی بارش باران در سال آبی جاری تصریح کرد: کاهش باران و خشکسالی‌ها مشکلاتی در سفره‌های زیرزمینی آب استان بوشهر وارد کرده است.
وی از کاهش جریان رودخانه‌های استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: بسیاری از رودخانه‌ها و چشمه‌های آب استان بوشهر کم‌آب شده و یا خشکیده است، به گونه‌ای که رودخانه دالکی نسبت به دوره درازمدت حدود 70 درصد کاهش آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان این‌که آبدهی رودخانه دالکی از 13 متر مکعب در ثانیه به 3 متر مکعب رسیده است، گفت: رودخانه شاپور80 درصد، رودخانه باغان حدود 50 درصد و رودخانه مند حدود 85 درصد کاهش آورد آب دارد که زنگ خطری برای آب‌های زیرزمینی داخلی استان بوشهر است.
رجایی از خشک شدن رودخانه باهوش اهرم خبر داد و تصریح کرد: این رودخانه برای پاییز و زمستان امکان آبدهی نخیلات اهرم تنگستان دارد، چراکه اکنون این رودخانه قادر به تامین حقابه نخلستان‌های اهرم نیست.
وی از ممنوعه شدن دشت‌های استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: خشکسالی و کاهش بارش در استان بوشهر مشکلاتی برای دشت‌های استان بوشهر ایجاد کرد، به‌گونه‌ای که دشت بوشکان، طلحه، فاریاب، دهرود و جم عمق چاه‌ها به سنگ کف خورده و آب‌دهی رودخانه‌ها به حداقل ممکن رسیده یا خشکیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به افت شدید آب در چاه‌ها و آبخوان‌ها گفت: افت شدید آب چاه‌ها و طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری‌ها از آثار خشکسالی‌ها و کاهش بارش باران در استان بوشهر است.
رجایی با بیان این‌که 17 درصد از آب مورد نیاز استان از منابع داخلی برداشت می‌شود، افزود: 60 درصد آب کشاورزی استان به میزان سالانه 450 میلیون متر مکعب از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که خشکسالی‌ها زنگ خطری برای برداشت آب از منابع زیرزمینی استان است. افت شدید نگهداشت آب در آبخوان‌ها و آبخیزداری‌ها به سنگ بستر رسیده و سالانه یک متر افت آبخوان‌ها ایجاد می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: