bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۷
رئیس کل دادگستری استان بوشهر اعلام کرد، دستگاه قضایی استان بوشهر در برخورد قاطع با زمین‌خواران و مفاسد اقتصادی با اقتدار وارد عمل شده است.
علی جمادی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران شهر بوشهر گفت: از مهمترین وظایف دستگاه قضایی می‌توان به توسعه عدالت در جامعه و گسترش آزادی‌های مشروع و نظارت بر اجرای قوانین اشاره کرد.

وی از کشف جرم و مجازات مجرمان و اصلاح آنان به عنوان دیگر وظایف و رسالت‌های دستگاه قضایی اشاره کرد و ادامه داد: استقلال قوه قضایی از مهمترین مولفه‌های امنیت قضایی است. برخورد با ظالم و حمایت از مظلوم به عنوان وظایف این دستگاه است از اولویت‌های دستگاه قضایی استان بوشهر می‌توان به برقراری عدالت، دادرسی منصفانه، جلوگیری از اطاله دادرسی اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر دادرسی منصفانه اسلامی بر اساس اصول راهبردی استقلال قضایی را اولویت این دستگاه دانست و اضافه کرد: سال گذشته ۱۷۸ هزار پرونده در دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف استان بوشهر مختومه شد. همچنین تعداد پرونده‌های ورودی ۱۸۱ هزار و ۹۶۳ پرونده می‎‌باشد که اقدامات خوبی در راستای تخصصی کردن قضات و کارکنان قضایی دادگستری استان بوشهر صورت گرفته است.

این مقام مسوول یکی از اولویت‌ها در استان بوشهر را افزایش کادر و نیروهای دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: مدیریت پرونده قضایی به صورت الکترونیکی باعث کاهش هزینه‌های دادرسی، نقش مهم در تسریع رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود. دستگاه قضای استان بوشهر در برخورد قاطع با زمین‌خواران و مفاسد اقتصادی با اقتدار وارد عمل شده و دو هزار و ۳۴۴  هکتار از اراضی ملی استان بوشهر از دست زمین‌خوران خارج شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: