bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۷
اقدام خوب اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر برای رفاه حال مسافران جزیره مرجانی
همه آنهایی که تا کنون به جزیره نفت‌خیز خارگ سفر کرده باشند، سختی‌های این سفر را به جان خریده‌اند؛ سختی‌هایی که کم نیستند. ساعت‌ها زیر آفتاب سوزان در انتظار ماندن، با هر حال خوب و بد جسمی و روحی در صف بلیت بلاتکلیف بودن، همیشه در اضطراب این‌که آیا کشتی امروز حرکت دارد یا ندارد؟ به دانشگاه، به بیمارستان، به کار و به سفرمان می‌رسیم یا نمی‌رسیم؟
برای رفاه اهالی خارگ، بار دیگر کشتیرانی والفجربامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
همه آنهایی که تا کنون به جزیره نفت‌خیز خارگ سفر کرده باشند، سختی‌های این سفر را به جان خریده‌اند؛ سختی‌هایی که کم نیستند. ساعت‌ها زیر آفتاب سوزان در انتظار ماندن، با هر حال خوب و بد جسمی و روحی در صف بلیت بلاتکلیف بودن، همیشه در اضطراب این‌که آیا کشتی امروز حرکت دارد یا ندارد؟ به دانشگاه، به بیمارستان، به کار و به سفرمان می‌رسیم یا نمی‌رسیم؟ حتما در این صف‌ها سالمندان یا بیمارانی را دیده‌اید که وضع جسمانی مناسبی ندارند اما چاره‌ای ندارند جز این‌که در انتظار بمانند... .

رفت و آمد به جزیره مرجانی خارگ تاریخی پر از فراز و نشیب دارد که گذر زمان راوی این فراز و نشیب‌هاست. کشتی‌های قدیمی جای خود را به شناورهای مدرن و سرپوشیده‌ای داد که امنیت و رفاه بیشتری برای اهالی خارگ داشتند اما سختی‌ها سفر به خارگ از دیرباز وجود داشته، چراکه یک اسکله مجزا و شناورهایی با استانداردهای واقعی در این مسیر اختصاص داده نمی‌شد اما کشتیرانی والفجر که سالیان سال، تردد در این مسیر را عهده‌دار بود، به خوبی از عهده این مهم برمی‌آمد تا این‌که پس از پایان قرارداد این کشتیرانی، قرارداد جدیدی امضا نشد و زین پس مشکلات رفت و آمد اهالی خارگ به مراتب سخت‌تر شد. شهروندان خارگ نیز که از این وضعیت نابسامان اسکله فعلی که مکان مناسب و در خور شان مردم ندارد و مسافران به ناچار باید تا راه افتادن کشتی مدتی را در فضای آزاد زیر آفتاب سوزان وقت بگذرانند، با جدیت تمام دست از مطالبه‌گری برنداشتند و ناامید نشدند. آنها جلسات متعددی را با مسوولان استان برگزار کردند تا شرح مشکلات اهالی را به گوش آنها برسانند. در این بین، پس از مدت‌ طولانی که این مطالبه‌گری‌ها ادامه داشت، سرانجام با ارائه گزارش‌هایی که از سوی مسوولان و شهروندان خارگ به استان منتقل شد، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اهتمامی وصف‌ناپذیر، ناجی حل این مشکلات شد. وقتی از جنس مردم باشی، همیشه خبرهای خوبی برای مردم داری. 

روز گذشته سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با اشاره به مشکلات رفت و آمد اهالی خارگ و اهتمام ویژه برای برطرف کردن این مشکلات تصریح کرد: زین پس کشتیرانی والفجر بوشهر برای استفاده مسافران تحت تملک و اختیار اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار می‌گیرد.
نورالله اسعدی با اشاره به وضعیت پایانه دریایی مسافری اسکله والفجر بوشهر گفت: پایانه دریایی مسافری شرکت کشتیرانی والفجر بوشهر از شهریورماه 1396 تعطیل و درِ سالن مسافری قفل و اسکله مزبور نیز بسته شده بود.
وی با بیان این‌که تعطیلی این اسکله، به سرگردانی مسافران در مسیر بوشهر به خارگ و بالعکس و تشدید مشکلات رفت و آمد اهالی دامن زده بود، خاطرنشان کرد: به منظور بهبود وضعیت مسافران در مسیر یادشده با پیگیری مداوم استاندار بوشهر و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر موفق به حصول توافقنامه با شرکت کشتیرانی والفجر شدیم. در این راستا به دنبال رایزنی‌های مداوم، مقرر شد سالن سفرهای خارجی و اسکله مربوط در ازای پرداخت قیمت کارشناسی روز از طرف اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از والفجر خریداری شود و در اختیار مردم قرار گیرد. به عبارتی همه هزینه‌های امنیتی و مسوولیت‌ها بر عهده اداره کل بنادر و دریانوردی استان و این اداره کل مالک پایانه مسافربری است. 

اسعدی با بیان این‌که این مهم طی صورتجلسه‌ تنظیمی به امضای طرفین رسید، تاکید کرد: با توجه به این‌که سالن مورد نظر نیاز به تعمیرات و خرید تجهیزات برودتی دارد، موضوع با قید فوریت در دستور کار معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی قرار گرفت و این هفته برای استفاده مسافران دریایی به خصوص مردم عزیز خارگ به بهره‌برداری می‌رسد. محدوده یادشده از محدوده والفجر به طور کامل تفکیک شده و تحت تملک و اختیارات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار می‌گیرد.

این موفقیت فارغ از این‌که نشان داد وقتی مسوولان از جنس مردم باشند، به فکر آنها خواهند بود و در پی ایجاد آرامش و رفاه آنها گام برخواهند داشت که جای بسی تقدیر و تشکر از سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان دارد، نشان داد که وحدت مردم و مطالبه‌گری یک‌صدا و امیدوار بودن به حصول نتیجه رضایتبخش بهتر از سکوت کردن و تماشاگر صِرف بودن است. نقش جزیره خارگ در اقتصاد نفتی بر کسی پوشیده نیست و مردمی که در جوار این منابع زیست می‌کنند نیز سزاوار بهترین‌ها هستند اما این سزاوار بودن در وهله نخست، وحدت، همدلی، همراهی و مطالبه‌گری به موقع و قانونی است. بدیهی است که به دنبال مطالبه‌گری‌های مستمر و مداوم و یاری رساندن به مسوولان زحمتکش و انتقاد بجا و معقول از آنها، باز هم می‌توان موانع محکم را از سر راه برداشت و مسیرهای دشوار را آسان کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: