bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با مثبت ارزیابی کردن انتقال محوریت‌ اجرائی جشنواره امام رضا (ع) به مشهد مقدس از کیفی‌سازی این برنامه‌ها خبر داد.
محمدرضا برازش با بیان این‌که در آستانه نزدیک شدن به دهه کرامت هستیم و خداوند این توفیق را داده که میزبان امام رضا (ع) و خاندان محترم ایشان باشیم، گفت: جشن‌های ولادت امام رضا (ع) از دیرباز در ایران و سایر کشورها انجام می‌شده و حدود ۱۶ تا ۱۷ سال پیش بحث‌های ساماندهی جشن‌های ولادت امام رضا (ع) مطرح شد و از سال ۸۲ تحت عنوان جشن‌های امام رضا (ع) و پس از آن دهه کرامت یعنی از اول ذی‌القعده تا دهم ذی‌القعده مطرح شد.

وی در ادامه با بیان این‌که این جشن‌ها ابتدا کار خود را از مشهد آغاز کرد آن هم با یک جشنواره شعر، افزود: پس از آن با هماهنگی‌هایی که انجام شد، قرار شد در سال آینده هشت برنامه در این جشن‌ها برپا شود که محوریت آن هم در مشهد بود و کم کم بنا بر این شد که بخش بین‌الملل و حضور سایر شهرها را نیز در این جشن‌ها داشته باشیم. یکی از مشکلات ما در عرصه تمام فعالیت‌ها این است که می‌خواهیم محوریت را تهران قرار بدهیم اما این را بدانیم که مشهد می‌تواند در عرصه مسائل فرهنگی فعالیت‌های خوبی داشته باشد. مرکزیت این بنیاد مشهد بوده است و این نوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کشور داشته باشد.
برازش در پایان تاکید کرد: تاکنون حدود ۲۰ کشور درخواست حضور در این جشنواره را داشته‌اند که با برگزاری کمیسیون‌هایی با وزارت ارشاد درصدد هستیم انتخاب‌های مناسبی را داشته باشیم.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، جشنواره ، امام رضا
نام:
ایمیل:
* نظر: